Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011








AΓΑΝΤΑ...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

Προνόμια στους εφοπλιστές, απειλές στους ναυτεργάτες!

Τα διαπιστευτήριά του στο εφοπλιστικό κεφάλαιο κατέθεσε εκ μέρους της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ) Γ. Διαμαντίδης στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, όπου έφτασε για λογαριασμό των εφοπλιστών να εκβιάσει ανοιχτά και απροκάλυπτα τους ναυτεργάτες, λέγοντας ότι η κυβέρνηση δε θα άρει την επιστράτευση αν οι ναυτεργάτες δεν υπογράψουν την ΣΣΕ Ακτοπλοΐας, και δεν εγκαταλείψουν τα «παράλογα αιτήματα»!

Δηλαδή, κατά τον υπουργό η επιστράτευση θα αρθεί μόνο αν οι ναυτεργάτες υποκλιθούν στους εφοπλιστές και εγκαταλείψουν το διεκδικητικό πλαίσιο για αξιοπρεπείς αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις και για σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

«Αν κάποιοι επιμένουν στα παράλογα αιτήματα είναι σαν να ζητάνε οι ίδιοι αυτό το καθεστώς», ανέφερε!

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μέσω του Γ. Διαμαντίδη, δείχνει το ταξικό μίσος της ενάντια στους ναυτεργάτες, για τους εφοπλιστές όλων των κατηγοριών πλοίων έχει έτοιμα και νέα προνόμια που εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση σε βάρος των ναυτεργατών και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ήδη τρελή κερδοφορία που καταγράφει το εφοπλιστικό κεφάλαιο ακόμα και μέσα στην κρίση.

Συγκεκριμένα, για τους ποντοπόρους εφοπλιστές ο υπουργός επανέλαβε τη θετική στάση της κυβέρνησης απέναντι στο αίτημα των εφοπλιστών για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου, τέτοιου ώστε τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από τις δραστηριότητές τους στη θάλασσα να τα επενδύουν και στη στεριά, με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους που ισχύουν για τις επενδύσεις ξένων μεγαλοεπενδυτών, όπως για παράδειγμα προβλέπει ο νόμος για το «Fast track».

«Οποια φοροαπαλλαγή ισχύει για τα ξένα κεφάλαια - ανέφερε ο υπουργός - το ίδιο θα ισχύει και για τα εφοπλιστικά κεφάλαια». Πρόσθεσε ότι θα αναλάβει ο ίδιος να προωθήσει τη συμφωνία με την Κίνα που προβλέπει την ενίσχυση των εφοπλιστών με 5 δισ. ευρώ για να κατασκευάσουν τα καράβια τους στα κινεζικά ναυπηγεία.

Μάλιστα, σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα μεταβεί στην Κίνα μαζί με αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να προωθηθεί η συμφωνία.

Σε ό,τι αφορά τους ακτοπλόους εφοπλιστές, ο υπουργός ανέφερε ότι εξετάζει τις 17 προτάσεις που έχουν καταθέσει και επί της ουσίας αξιώνουν να εφαρμοστεί - όπως στην κρουαζιέρα - και στην ακτοπλοΐα η πλήρης άρση του καμποτάζ, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ, δηλαδή η μετατροπή και των ακτοπλοϊκών πλοίων σε πλωτά δουλεμπορικά γκέτο, τύπου κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ», όπου θα οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξίωση των εφοπλιστών ήδη προωθείται με το άρθρο 20 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που αφορά το Λιμενικό Σώμα.

Η εφαρμογή του άρθρου 20 (αφορά τη μερική κατάργηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας) σημαίνει ότι σε πρώτη φάση αποβάλλονται από τα ακτοπλοϊκά πλοία 4.500 ναυτεργάτες που ανήκουν στις κατηγορίες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλοι, μάγειροι κ.λπ.).

Τέλος, επανέλαβε ότι είναι επίτευγμα για την κυβέρνηση η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και αναφέρθηκε ξανά στη συνένωση των λιμανιών της Αττικής και τον λιμενικό «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», όπως είπε που προετοιμάζει η κυβέρνηση.

Αλλα κουραγιο...



υσ Για την εργατική τάξη, η ένταση της επίθεσης από την αστική προπαγάνδα αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την ανάγκη στο μέτωπο της πληροφορίας να δίνει τη μάχη με σημαία της τον εργατικό Τύπο και το Κόμμα της.
Ο Παπαχελάς δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες: Αποφεύγοντας να μιλήσει για το ΚΚΕ με το όνομά του, δείχνει το ταξικό κίνημα και τις πρωτοπόρες σ' αυτό δυνάμεις ως τον αντίπαλο που πρέπει να χτυπηθεί για να μπορούν οι εφοπλιστές να δρουν ανεξέλεγκτα.

7 σχόλια:

  1. Ώστε «παράλογα αιτήματα» τα δικαιώματα στη ζωή και στην εργασία των ναυτεργατών, γιατί περί αυτού πρόκειται...
    Το μέτωπο της πληροφόρησης και της αγωνιστικής επαγρύπνησης είναι ζήτημα μεγάλης σημασίας, που πρέπει να το περιφρουρήσουμε και να το διαδώσουμε, εξελίσοντάς το κι άλλο μέσα από τα μικρά μας μπλοκ, συνδυάζοντάς το με τη δουλειά σπίτι με σπίτι, εργαζόμενο με εργαζόμενο.
    Για να ανοίγουν τα μάτια και τα αυτιά, αλλιώς δεν θα μπορούμε να'μαστε μαζικοί την ώρα του αγώνα! Δυστυχώς δεν φτάνει η πίεση, που υφίσταται, για να ανέβει η μαχητικότητα του κόσμου...
    Καλή σου μέρα Δημήτρη!
    Αγάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πορτιατη χαιρεται, παρ'ολο τον πολεμο που εχει δεχθει η κοινωνια ακομα εχει ''αντοχες'', ακομα ενα κομματι της πιστευει οτι αυτη η κυβερνηση θα ''ξελασπωσει'' την χωρα, απο την λασπη που αυτη η κυβερνηση την εριξε, θελει αρκετη συζητηση, παντου, στην δουλεια, στα σπιτια, στα καφενεια, στα μπαρακια---για τους ποιο νεους----...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και περα απο ολα αυτα που λες και ειναι σωστα...
    Που ειναι η Ευρωπαικη ενωση,Που θα "προστατευε"
    τους εργαζομενους, απο αντιλαικα και παρανομα μεσα..Οπως ειναι η επιστρατευση...;;Που εφαρμοζονται, και μαλιστα εκβιαστικα, εναντιον των εργαζομενων..;;
    Που ειναι τα "τεραστια" Ευρωπαικα συδικατα..Που μας λεγανε, οτι θα θωρακιζαν τους λαικους αγωνες..;;
    Εμειναν στην Ευρωπη των...Λαων..;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί να ναυπηγηθούν στην Κίνα τα πλοία ,
    οι Ελληνες εργάτες δεν χρειάζονται δουλειά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαστορα καλησπεροκαλημερα, αυτα ''μας'' τα ελεγαν, για να τσιμπησουμε το δολωμα---βλεπεις ποσοι ''χανοι'' ειναι ''πιασμενοι'' ακομα---τωρα εχουμε τις Ευρωπαικες τραπεζες, λιγο---για αρχη--- frontex, τροικανους, το ανανεωμενο 3ο Ραιχ και καθε ημερα θ'''ανακαλυπτουμε'', τι εστι Ευρωπη των εργαζομενων, ωχ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Frezia καλησπεροκαλημερα, γιατι ετσι θελουν, οι τραπεζες, προμηθεια, ''μακρυνες'' αποπληρωμες δανειων, πολυ γρηγορη κατασκευη---με μαλλον οχι και τοσο προηγμενη τεχνογνωσια---, ρωτας γιατι κτιζουν πλοια στην Κινα, κτιζουν και στην Ουκρανια, στην Γερμανια, στην Γαλλια, οπου τους ''στειλουν'', οι τραπεζες, για τον Ελληνα εργαζομενο, οι ΕΛΛΗΝΕΣ ''ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ'' ΕΦΟΠΛΙ[Η]ΣΤΕΣ, πολυ που τους νοιαζει, το κεφαλαιο δεν εχει πατριδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eδω δεν θενε να πληρωνουνε θαλαμηπολους και μαγερους Ελληνες...Και θα χτισουνε και..πλοιο ολοκληρο..;;
    Εξ αλλου, ειναι γνωστο πια, οτι ακομα και οι εφοπληστες, και οι βιομηχανοι, και οι..προθυπουργοι...Δεν εχουν πια πατριδες...
    Ειναι βαριδια αυτα...Και τα ξεφορτωσαν κι αυτα στους...Λιγοτερο προνομιουχους...του αστικου συστηματος αξιων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή