Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010






ΑΓΑΝΤΑ...

Απο το ιστολογιο του ΦΙΛΟΥ ΜΑΣ ΜΑΧΑΙΡΗ, βρεθηκα στο ιστολογιο του ΦΙΛΟΥ ΜΑΣ STAVROvelonies.


Νίκος Μπογιόπουλος.

To «αφήγημα» που ακολουθεί είχε κινήσει το ενδιαφέρον της στήλης και τον περασμένο Αύγουστο.

Νέα δεδομένα - τα οποία θα εξηγήσουμε στη συνέχεια - επιβάλλουν την αναδημοσίευσή του.

Απολαύστε:
*
«Δεν είναι σίγουρα το πιο όμορφο σκάφος στον κόσμο για πολλούς, το αντίθετο μάλιστα λένε αυτοί που δεν ξέρουν, είναι όμως το πιο γρήγορο στον κόσμο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή και ανήκει σε Ελληνα.

Ιδιοκτήτης του ο ισχυρός άνδρας του ΣΚΑΪ και της "Καθημερινής" κ. Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος απολαμβάνει εδώ και λίγους μήνες την απίστευτη ταχύτητα του "Ερμής 2", η οποία φτάνει τους 56 κόμβους!
*
Πλωτά παλάτια, θαλάσσιες ατλαντίδες, ή απλά υπερπολυτελή σκάφη είναι οι κατά καιρούς και κατά συνθήκες χαρακτηρισμοί που συνήθως δίνονται στις κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων.

Γιοτ που ανταγωνίζονται για τη χλιδή, το μέγεθος, ή την αξία, στοιχεία άλλωστε που κάνουν τον ιδιοκτήτη τους να υπερηφανεύεται κάθε φορά που "δένει" σε κάποιο λιμάνι.

Και μπορεί ο ανταγωνισμός για το παραπάνω τρίπτυχο να αφήνει κάποιους να προβάλλουν την δικαιολογία του υποκειμενικού, η ταχύτητα όμως δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για το λόγο αυτό άλλωστε το "Ερμής 2" του Γιάννη Αλαφούζου αποτελεί τον απόλυτο κυρίαρχο των θαλασσών, έναν υπερπολυτελή "σπρίντερ" των κυμάτων με ισχύ 12 χιλιάδων αλόγων, που οι πληροφορίες λένε ότι κόστισε στον τυχερό ιδιοκτήτη του, ένα ποσό της τάξης των δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ.
*
Οι διαστάσεις, το βάρος αλλά και η ταχύτητα που μπορεί να πιάσει αφήνει ακόμα και τους ανίδεους άφωνους. Με μήκος 37 μέτρα, το βάρος του είναι 97 τόνοι και η ταχύτητά του αγγίζει τους 56 κόμβους, τη στιγμή που τα άλλα σκάφη φτάνουν μέχρι τους 20 κόμβους. Ο "Ερμής 2", αποτελεί το πιο γρήγορο αλλά και πολυτελές γιοτ των τελευταίων ετών (...).

Ως πρώτο μέλημα τη δημιουργία ενός σκάφους το οποίο θα συνδύαζε την πολυτέλεια ενός γιοτ με την ταχύτητα ενός ταχύπλοου. Για τον λόγο αυτό κλήθηκαν οι καλύτεροι σχεδιαστές ταχυπλόων, οι οποίοι είναι Νεοζηλανδοί, αλλά και οι καλύτεροι σχεδιαστές γιοτ που ήρθαν από την Γηραιά Αλβιόνα. Οι δυο ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τον "Ερμή 2", ένα σκάφος που κρατάει την λιτή εξωτερική εμφάνισή του και δεν θυμίζει σε τίποτε ότι πρόκειται για μια πλωτή ...Φεράρι (...).
*
Οσο για το design του σκάφους δεν θα μπορούσε παρά να είναι απλό και κομψό. Εντυπωσιακό είναι το "πιλοτήριο" του Ερμή, όπου εκτός από τα υπερσύγχρονα όργανα πλοήγησης διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις που μειώνουν τους κραδασμούς που δέχεται το σώμα από τα κύματα.

Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, λιτό και λειτουργικό (...) που θυμίζει περισσότερο ένα απλό παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής (...). Οι αποχρώσεις του σαλονιού είναι στο κρεμ και οι καναπέδες είναι δερμάτινοι, ενώ στο πάτωμα βρίσκεται ένα πολύχρωμο χαλί με κύριο χρώμα το μπλε για να θυμίζει Καραϊβική».

(«www.nautilos.gr», 19/1/2008)

Κ Α Ι,

Ετσι έχει η κατάσταση όσον αφορά τις «πλωτές Φεράρι», τα «πλωτά παλάτια» και τις «κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων», οι οποίες θυμίζουν «παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής» αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ...
*
Γνωστά πράγματα, θα πείτε.

Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό στους αναγνώστες του «Ρ» είναι ότι, προχτές, το ραδιοτηλεοπτικό συγκρότημα του κ. Αλαφούζου, ο «Σκάι», εξηγούσε την μη μετάδοση του προγράμματός του μέσα από ένα σποτάκι, με το οποίο ο ιδιοκτήτης του διατείνετο ότι η απεργία των δημοσιογράφων - η οποία και εμπόδισε την ροή του ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού του προγράμματος - ήταν μια απεργία με «αιτήματα πέραν της λογικής σε μια περίοδο θυσιών για όλους τους πολίτες»...
*

Ε, λοιπόν, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συμφωνήσουμε:

Αλλη η λογική των εργαζόμενων που ζητούν αξιοπρεπείς μισθούς και συλλογικές συμβάσεις εργασίας, κι άλλη η «λογική» εκείνων των «υπερήφανων» ιδιοκτητών, που θρηνούν για τις θυσίες (των άλλων) και κατόπιν, σαν «όλους τους πολίτες», διασκεδάζουν την πίκρα τους «ποζάροντας» πάνω στα γιοτ των 15 εκατομμυρίων.

Αλλα κουραγιο...




υσ ευχαριστω τον STAVROvelonies, για το κειμενο και τις φωτογραφιες.

15 σχόλια:

  1. Kαλησπερα Δημητρη!
    Το διαβασα και στον Ρ.,αλλα διαβασα επισης οτι ο Αλαφούζος αφου υπέγραψαν οι αλλοι εργαζόμενοιεκανε το εξης σχόλιο: «Ο πιο ακριβοπληρωμένος εργαζόμενος όμως, δεν έχει υπογράψει ακόμη» εννοωντας τον Καλαμούκη..H τακτικη του 'διαιρει και βασιλευε δηλαδη και εδω, μονο που δεν περναει..

    Καλο βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρε συ Δημήτρη, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί τους ανεχόμαστε,γιατί τους φοβόμαστε, γιατί τους έχουμε και τους κοιτάμε.
    Έχω γράψει δεκάδες φορές, ερμηνείες για το τι συμβαίνει και υπάρχει αυτή η παθητική αντιμετώπιση.Σε αναρτήσεις,σε σχόλια.Μωρέ έχω κατεβάσει αναλύσεις,έχω διαβάσει απόψεις και ερμηνείες για τον τρόπο αντίδρασης σε τέτοιες μορφές κρίσης,από την μεριά της εργατικής τάξης.
    Αλλά μπάστα πια, πόσο πια, για πόσο επιτέλους, τι στο διάβολο φταίει;
    Τα φάσκελα προς τα πού να τα ρίξω βρε Δημήτρη μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ορε μη βιαζόσαστε! Δεν έχουμε φτάσει στον πάτο του ποτηριού! Μόλις θα κόψει η λόρδα τα στομάχια όλων θα βγουν στους δρόμους έως και οι καναπέδες!
    Μόνο με το στομάχι έχει μάθει ο Έλληνας να διεκδικεί...μόνο αυτό σκέφτεται να γεμίσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημητράκη μία είναι η αλήθεια! Το κεφάλαιο πρέπει να κτυπηθεί ΔΥΝΑΤΑ!
    Ανοιξε πόλεμο στο λαό με πόλεμο πρέπει να απαντήσει κι'αυτός! Μια απάντηση οργανωμένη σύσσωμη και με τους υπόλοιπους...παγκοσμιοποιημένη πρεπει νάναι και η απάντηση!
    Μόνο τότε φοβίζει και ανατρέπει τα δεδομένα!
    Ποιος θα ανάψει αυτή τη φωτιά δεν ξέρω ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Elva καλησπερα, ειναι παγια τακτικη το διαιρει, δεν του θυμισε ομως κανενας εργαζομενος τις ''ιστοριες'' με τα πετρελαια και τα απαλλακτικα ''βουλευματα'', αν δεν κανω λαθος, οταν εχεις ''ριξει'' το δημοσιο συμφερον, επανερχονται οι κατηγοριες, οσα βουλευματα και αν εχεις στο ''τσεπακι''...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Β.Β καλησπερα, στα παλια ατμοκινητα πλοια, για ν'ανεβει η πιεση στα καζανια, τροφοδοτουσαν συνεχεια την φωτια με καυσιμη υλη, ειμαστε στην φαση της τροφοδοσιας της φωτιας με καυσιμο, το μανομετρο εχει φτασει κοντα στο ΚΟΚΚΙΝΟ, αγαντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Kariatida62 καλησπερα,---αν και εχουμε αποψε,χθες, χαιρετηθει τα μαλλα[σου αρεσουν κατι τετοια], ναι πρεπει να κτυπηθει αλλα με μαζικοποιηση, αλλιως, οταν παμε κατα μονας[αλλο ''δικο'' σου], δεν κανουμε τιποτα, στις 15 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στις 15 του μηνος..Να κατεβουμε ολοι, να υπερασπισουμε το Σαββατο μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εδώ συμφωνούμε...εγώ το επεκτείνω και πέρα απο τα ελληνικά όρια!

    (τα "δικά μου"...αφού τα ξέρεις και τα μιλάς κι'εσύ,τ'αγαπάς γιατί καταλαβαίνεις ακόμα πιο πολύ τ'άλλα που μιλάμε και εξίσου αγαπάμε σήμερα)
    Πότε θ΄ αντιληφθείς το πνεύμα μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εχουμε και κρίση δηλαδή...
    Κι αν δεν ήταν έτσι τα πράγματα, τι σκάφος θα είχαν?
    Πάντως όχι μεγαλύτερο,βαρκούλα θα έπρεπε να είναι,
    για να ξεπεράσουμε την κρίση.
    Αντε τώρα σε ποιόν να το πούμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δημητρη...
    Βρηκα δουλεια να κανουμε...Τρελλη κονομα...
    Θα γινουμε πλουσιοι...
    Να στησουμε παγκο εξω απο τη ΓΣΕΕ και να πουλαμε..

    ΚΑΛΣΟΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kariatida62 καλημερα, συμφωνουμε, διαφωνοντας, αβυσσος η ψυχη των ανθρωπων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Frezia καλημερα, ''εχουμε'' κριση, δεν εχουν κριση, αυτοι με τις ''κρισης'' παθενουν κρισεις πλουτισμου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαστορα καλημερα, με σχεδιακια επανω και πολυχρωμα?
    Απο τον πολυ ''αγωνα'' ανεβασε κατεβασε τις φουστες, τα σκιζουν τα καλσον τους, βλεπεις ειναι ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΡΟΥΧΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑΛΟΝΙΑ και κατι ''αντρες'' σαν τον παναγοπουλο τα ''φορανε'' στις..................παρελασεις, μπροστα απο την εξεδρα του ΣΕΒ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή