Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010





ΑΓΑΝΤΑ. Την παρακατω αναρτηση την δανειστηκα απο το ιστολογιο του gerontakos και αφορα εναν ανθρωπο που δεν ηταν στα δελτια ειδησεων και στα μεσημεριανα Α.Ε.Ι της ακρατης μπουρδολογιας, εναν ΔΑΣΚΑΛΟ αγνωστο μου, που απ' οτι γραφουν οι φιλοι του στο κειμενο που του αφιερωσαν,[εδω βαζω μια δημοσιευση του ΔΑΣΚΑΛΟΥ για περιοδικο, πιο πολλα στο gerontakos] παλευε για εμας και τα παιδια μας, Α Θ Α Ν Α Τ Ο Σ.......
TO ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ:
ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Του Σπ. Ράση,
Καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Α.Π.Θ.
[ Ο επίλογος μιας εργασίας του Σ.Ρ.
που πρόκειται να δημοσιευθεί σε έγκριτο
επιστημονικό περιοδικό]



Σήμερα, στην αυγή του 21ου αιώνα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι βιώνουμε τη μεταστροφή του χαρακτήρα του Πανεπιστημίου. Κάποτε ήταν εκπαιδευτικό ίδρυμα αφιερωμένο αποκλειστικά στην παροχή παιδείας και στην παραγωγή και τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης , που συνδέεται με υπαρκτά κοινωνικά προβλήματα και είναι ταγμένη στην προαγωγή της ζωής του κοινωνικού συνόλου, στη βάση μιας ανώτερης ηθικής εδρασμένης σε μια αυθεντική δημοκρατική παράδοση.

Το Πανεπιστήμιο όμως του σήμερα είναι ένας τεχνοκρατικός οργανισμός ποικιλότροπα συνδεδεμένος, στο όνομα των πιεστικών οικονομικών και πολιτικών αναγκών των σύγχρονων παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών, με εθνικούς και υπερεθνικούς οικονομικούς και πολιτικούς μηχανισμούς, την ιδιωτική πρωτοβουλία και το εταιρικό κεφάλαιο .
Δεν το αποδεικνύουν μόνον οι νεοεισαγμένες πρακτικές οργάνωσης και λειτουργίας του, ο ποιοτικός μετασχηματισμός τον οποίο έχει υποστεί η παρεχόμενη απ’ αυτό γνώση ή ο εμφανής αναπροσανατολισμός του προς την κατεύθυνση του ατομοκεντρικού ανταγωνισμού, της επαγγελματικής αποδοτικότητας και της παραγωγικής αποτελεσματικότητας. Είναι, επιπλέον, ο ριζικός αναπροσδιορισμός του ρόλου των διδασκόντων του, ένας μεγάλος αριθμός των οποίων αναλαμβάνει θέσεις ευθύνης σε βιομηχανίες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, υπουργεία και άλλα κέντρα εξουσίας.
Με αυτόν τον τρόπο μεταφέρουν τις κυρίως δραστηριότητές τους εκτός του ακαδημαϊκού ιδρύματος, την εργασία τους στο οποίο αντιμετωπίζουν ως πάρεργο ή χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο για την οικονομική και κοινωνική προώθησή τους. Θέτουν έτσι συνειδητά τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στην υπηρεσία του κατεστημένου .
Οι πρακτικές αυτές συντείνουν στην υιοθέτηση μιας νοοτροπίας κι ενός τρόπου ζωής που διαστρεβλώνουν την επαγγελματική τους ταυτότητα, αλλοιώνουν το ακαδημαϊκό τους ήθος και αναιρούν τον κοινωνικό τους ρόλο. Παράλληλα, συντελούν στη διάσπαση της συνοχής του πανεπιστημιακού σώματος και επιφέρουν τη διαταραχή της απαραίτητης για την ποιοτική αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συναίνεσης, διαφοροποιώντας τους δραστικά από τους υπόλοιπους συναδέλφους τους , που έχουν ως αποκλειστική απασχόληση το έργο τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και πρωταρχική μέριμνά τους την προαγωγή της μορφωτικής και κοινωνικής αποστολής τους. Ταυτόχρονα, υλοποιούν και δικαιώνουν την «προφητεία» του Alvin Gouldner, που εδώ και πενήντα χρόνια προέβλεψε τη διάσπαση του ακαδημαϊκού σώματος σε πανεπιστημιακούς «τοποκεντρικούς» (Locals) και «κοσμοπολίτες» (Cosmopolitans), με απόλυτη διάσταση απόψεων και ιδεολογίας και σαφώς διακριτό ρόλο .
Οι δυο αυτές κατηγορίες Πανεπιστημιακών δασκάλων όχι μόνον έχουν υπόσταση στις μέρες μας αλλά και στεγανή θέση στην πανεπιστημιακή ιεραρχία.

Οι «κοσμοπολίτες» ακαδημαϊκοί έχουν υιοθετήσει την εργαλειακή λογική του αναπτυγμένου καπιταλισμού , στη βάση της οποίας το διδακτικό τους έργο, που δεοντολογικά έπρεπε να είναι η πρωτεύουσα επαγγελματική υποχρέωσή τους, έχει μεταβληθεί σε δευτερεύουσα απασχόληση. Η εκτροπή αυτή, αντί να στηλιτεύεται ως ξένη προς την αποστολή του ακαδημαϊκού δασκάλου, τυγχάνει δυστυχώς επιστημονικής και κοινωνικής αναγνώρισης από την εξουσία και τα Μ.Μ.Ε. και οι «κοσμοπολίτες» ακαδημαϊκοί προβάλλονται ως πρότυπα προς μίμηση. Αλλα κουραγιο.

21 σχόλια:

  1. Πολύ καλό και εύστοχο το άρθρο του κύριου Ράση, φίλε Δημήτρη μου, το ‘αλλά κουράγιο’ όμως που κολλάει!
    Κουράγιο εσύ, κουράγιο ο Ρέν, χορτάσαμε κουράγιο, θα ήθελα την άποψη της αριστεράς πάνω στα γραφόμενα, που δεν ασχολείται παρά μόνο για το άσυλο και την αύξηση των πόρων για την παιδία, αυτά δεν τα γνωρίζει;
    Η δεν επιθυμεί την σύγκρουση με το πανεπιστημιακό κατεστημένο, που εν πολλοίς ανήκει και στον χώρο της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. karfoma καλησπερα, ''δειξε'' μου εναν πρυτανη το κ.κ.ε, αριστερα λεει οτι ειναι και ο κουβελης και ο προεδρος της σοσιαλιστικης διεθνης, γ, παπανδρεου, σου διαφευγουν τα αρθρα και οι κοντρες της πανσπουδαστικης, με το καθηγητικο κατεστημενο[μιλαω γι'αυτους που τραβανε οτι πορο βγαινει για τα προγραμματα, π.χ λουκα κατσελη, οταν ηταν καθηγητρια-ψαξτο], ο ριζοσπαστης το εκανε θεμα οτι συνδεεται η εκπαιδευση στα α.ε.ι και στα τ.ε.ι με τις ''επιταγες'' ''καποιων''πολυεθνικων και εδω οι γνωστοι των καναλιων , συνεπικουρουμενοι απο υπουργους, νυν και τεως, γενικους γραμματεις, δεν φωναζανε οτι εχει αλλαξει η κοινωνια της εργασιας? Κουραγιο λεω οχι να μην αγωνιστεις ουτε οπως το λεει ο ρεν, κουραγιο για αγωνες, πονηρο karfoma.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όπως είδες είμαι προσεχτικός μίλησα για αριστερά, αλλά και από το ΚΚΕ θα περίμενα μεγαλύτερη μαχητικότητα και συνεχή αναφορά ειδικά όταν συζητιούνται θέματα παιδείας – προσωπικά δεν την έχω δει - πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, διότι και η μη συστηματική προβολή υποκρύπτει ιδιοτέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕΥΤΕΡΑ 22 , Ο 902 ΕΙΧΕ ΕΚΠΟΜΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ, ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ [ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ''ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ'' ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΧΟΡΗΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ,Κ.Λ.Π], ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ, 3 ΜΕΣΑ ΕΧΕΙ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, ΡΑΔΙΟ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΒΛΕΠΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟ Κ.Κ.Ε IN. ΑΣ'ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ , ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΟΥΝΕ ΝΑ ΦΑΣ, ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΙΣ ΕΣΥ ΤΑ ΜΠΛΕΞΙΜΑΤΑ , ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡ-ΤΑΚΗ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΤΟΝ ΚΥΡ-ΓΙΩΡΓΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΣΕ ΦΕΡΟΥΜΕ ΑΘΗΝΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΥΤΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΥΣ, ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΕΙΝΑΙ , ΟΛΟ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΙΓΟΥΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΑΣ, ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΖΗΤΑΣ ΘΑΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Κ.Ε, ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ- ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ- ΕΙΝΑΙ= ΒΑΖΩ ΞΥΛΑ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΑΣΕΙ Ο ΧΥΛΟΣ, ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ TASPA ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ[ ΑΥΤΟ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΠΑΦΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ] ΝΑΙ ΣΕ ΚΟΙΝΟ ''ΜΕΤΩΠΟ'', ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΑΣ ΤΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ, ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ''ΑΝΟΙΓΜΑ'' ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ, ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ, ΑΥΤΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε ΔΕΝ ΤΗΝ ''ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ'', ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Κ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ Κ.Κ.Ε ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΥΝΗΓΙ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ, ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ Η ΤΟ ΑΛΛΟ, ΓΙΑ ΟΛΑ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΤΟ Κ.Κ.Ε, ΑΛΛΑ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ, Η ΚΟΥΡΑΣΗ, Ο ΦΟΒΟΣ, ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ, ΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ, ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ''ΑΚΟΥΣΕΙ'' ΚΑΙ ΝΑ ''ΔΕΙ'' ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ- ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ- ΑΠΟ ΤΟΥΣ ''ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ'', ''ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΥΣ'', ''ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑΛΙΝΙΚΟΥΣ''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου φιλε Δημητρη,
    Πολυ ενδιαφερον το κειμενο αυτο του Σπ. Ράση και φυσικα οπως ολα τα προοδευτικα κειμενα... καταχωνιαζονται και δεν προβαλλονται!

    Δυστυχως ισχυει ολο και περισσοτερο σημερα το οτι η επιστήμη βρισκεται κατω απο τον έλεγχο των μονοπωλιακών επιχειρήσεων και φυσικα αυτο εχει απο χρονια ξεκινησει και στην Αμερικη (ΗΠΑ), αλλα και στην Ιαπωνία, οπου οι επιχειρησεις υπαγορευουν τις αναγκες τους που μεταφραζονται σε παροχές. Επισης προσλαμβανουν αποφοίτους, αναδεικνυουν ή και υπαγορευουν (αναλογα με τα συμφέροντά τους) τη διατύπωση των αποτελεσμάτων της έρευνας. To γιατι ο πολυς κοσμος δεν το ξερει δεν φταιει φυσικα το ...ΚΚΕ, αλλα οσοι δεν διαβαζουν και ΔΕΝ ενημερωνονται για πολλα πραγματα που ισχυουν και θα ισχυουν, εφ οσον δεν αντιδρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλημερα Elva δυστυχως αλλος ενας ΔΑΣΚΑΛΟΣ ''εφυγε'' νωρις και μενουν ''πισω'' οι εργολαβοδασκαλοι, τωρα για την ενημερωση του κοσμου εχεις δικιο, αλλα εδω εχουμε τον σταυρωτη-λογω πασχα η λεξη- karfoma, πηγαινε και στο ιστολογιο του να δεις απο που ξεκινα και στα σχολια τι απαντα στην taspa, οι παλαιοι λεγανε αγαπα τους φιλους σου και με τα ελαττωματα τους- αυτο ειναι για τον γραφοντα, μη παρεξηγηθουμε-.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ για την διαφήμιση Καπετάνιε, έστω και γκρι διαφήμιση είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Αριστερα,η οποια αριστερα,ειχε και εχει ισχυρη παραδοση στον χωρο της εκπαιδευσης-παιδειας ?-
    και στην ανωτερη βαθμιδα.Τωρα γιατι ? απλα εχουν χαθει,εξαφανιστει ???
    Οι οργανικοι διανοουμενοι,της εργατικης ταξης,των εργαζομενων γενικα,οπως τους οριζε ο Γκραμσι,προσπαθουν να γινουν λεκτορες,επικουροι καθηγητες,καθηγητες,να διοριστουν σε επιτροπες,διευθηντες σε οργανισμους και παει λεγοντας.
    Αγαντα,αλλα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. H εκπαίδευση εξ ορισμού έχει αριστερή ιδεολογία,επιχειρήματα πολλά ας πω μερικά.
    1)Είναι συλλογικό αγαθό απευθύνεται σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.
    2)Δεν έχει στόχο τη παραγωγή κάποιου προιόντος ώστε να υπάρχει προστιθέμενη αξία αρα και κέρδος.Η έννοια οικονομικό κέρδος είναι ασύμβατη με την εκπαίδευση.
    3)Είναι υποχρέωση της κοινωνίας η εκπαίδευση και όχι των ιδιωτών.
    4)ιδεολογικά είναι με το μέρος του αδύνατου,του κατατρεγμένου,του αδικημένου,με το μέρος της ηθικής,με το μέρος του αισθητικά ωραίου.
    Τη σχέση έχει με την έννοια εκπαίδευση αυτός ο κομματικός συρφετός των καθηγητών και των φοιτητών,που έχουν καταντήσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο στο ποιό νοσηρό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας.
    Η επιστημονική αξιοκρατία είναι ανύπαρκτη.
    Φοιτητής είναι ο επισκέπτης της γειτονικής καφετέριας κοντά στο Πανεπιστήμιο,από την εγγραφή ο φοιτητής φτάνει στην εξεταστική χωρίς ενδιάμεση διαδικασία.
    Το Πανεπιστημιακό άσυλο από άσυλο ιδεών έγινε άσυλο εγκληματικότητας.
    Ποιός φταίει?
    Φταίει η ΝΔ,το ΠΑΣΟΚ,το ΚΚΕ,ο Συνασπισμός,το ΛΑΟΣ.
    Στο τομέα πόροι και οργάνωση φταίνε να κόμματα εξουσίας στο τομέα των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων τα κόμματα της αριστεράς.
    Εχουμε το πλέον αναποτελεσματικό Πανεπιστήμιο σε ολόκληρο το πολιτισμένο κόσμο.
    Εχω προσωπικές εμπειρίες από αυτό το ίδρυμα.
    Λένε τα αριστερά κόμματα ότι είναι θέμα χρηματοδότησης.'οσα χρήματα να δώσεις σε αυτό το κατεστημένο ,ανθρώπων και ιδεών δεν θα έχεις κανένα αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διαφθορα παραγουν τα κομματα εξουσιας μπροστα στην ασυληπτη σπαταλη πορων ολα τα αλλα μα ολα τα αλλα ειναι παρωνυχιδα, συμψηφισμοι δεν πρεπει να γινονται γιατι τα κορακια της παιδειας ζητουν αλλοθι, δεν γινεται μια ζωη να ειμαστε μεγαλοθυμοι με τους καταστροφεις της ζωης των παιδιων μας, φτανει πια η εξισωση ΘΥΜΑΤΟΣ και ΘΥΤΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δημήτρη θα συμφωνήσω με τον Κένταυρο, δυσδιάκριτος ο ρόλος θύτη και θύματος, κατ΄εμέ θύματα είναι οι φοιτητές που επιζητούν την γνώση μακριά από τα κομματικά παραμάγαζα, οι συμμετάσχοντες ανελλιπώς στα πανεπιστημιακά έδρανα και όχι στις κομματικές καφενομαζώξεις!
    Και οι αριστερά δεν είναι άμοιρη ευθυνών για την επικρατούσα κατάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν ''ξερω'' για ποια αριστερα μιλας, στις αναρτησεις μιλαω για κ.κ.ε, οσο για τα πανεπιστημια δεν ειναι ορθο αυτο που γραφει ο κενταυρος ισα-ισα τα ελληνικα αει βρισκονται ψηλα στην παγκοσμια καταταξη, οχι χαρη των κυβερνησεων, ειχε γινει και συζητηση πριν μερικους μηνες, ισως χρονο. Αυτο που θα πω , το συζητουσαμε το σεπτεμβρη πινοντας το καφεδακι μας , σε ενα καφε κατω απο τις μουριες στο κορθι, μητσος-κατινακι και δημητρης-γιωτα, το πρωτο ''ζευγαρι''το εχετε ''ψιλομαθει'' απο εδω, το δευτερο παλι απο εδω θα το μαθετε, δημητρης χρηματιστης στην αμερικη, γιωτα καθηγητρια στο γειλ, 25% των εισερχομενων στο γνωστο πανεπιστημιο αφροαμερικανοι, οχι απαραιτητα με τεραστιους βαθμους, 25% απο αλλες χωρες, 25% παιδια πλουσιων,βασιλιαδων και 25% αυτοι που ''κρατανε'' την φημη του γειλ και των λοιπων ''μουρατων'' αει, οι μαθηταραδες με υψηλες βαθμολογιες και με κοινωνικη προσφορα-το ξερατε οτι μετραει αν συμμετεχεις σε γκρουπ κοινωνικου ενδιαφεροντος- αθλητικες επιδοσεις-κουφα ε- μουσικες επιδοσεις-αλλο κουφο-και ομως αν δεν εχεις ολο αυτο το πακετο δεν ''μπαινεις'' εκει, μιλαμε για το 25% που κραταει το ονομα ψηλα, η γιωτα μας ειπε οτι περσι προτου ερθει διακοπες στην ελλαδα ειχε αναλαβει με ''παρακληση'' του πρυτανη να βοηθησει εναν ''μαυρο'' γιγαντα πρωτο ονομα στο κολεγιακο μπασκετ της αμερικης, επρεπε για τους τυπους να σηκωσουν την βαθμολογια του, μολις κατσανε να ξεκινησουν αποδειχθηκε οτι ειχε τελειωσει το χαι-σκουλ και το κολεγιο λογω του μπασκετ, τον εδιωξε,πεσανε λυτοι και δεμενοι να συνεχισει, μπηκε στο γειλ,εχει υπογραψει στο επαγγελματικο μπασκετ, πρωτο συμβολαιο 60.000.000εκ.δολλαρια εξω οι διαφημησεις, μενει στο γειλ και θα το ''τελειωσει''.Γιατι γινονται ολα αυτα? Το χρημα τα αει που περνουν απο το κρατος ειναι το 50% των λειτουργικων εξοδων τους, τα αλλα μεσω τετοιων ''μεταγραφων''-χορηγιων-και ομως ποσοι ξερουν γι'αυτα τα υπερ πανεπιστημια τι κανουν για να ''επιβιωσουν'', αλλο ευτραπελο απο το ιδιο πανεπιστημιο, εγγονη ''λαστιχα'' μονιμα μαστουρωμενη, ''τελειωσε'' και εχει παρει το ''χαρτι'', αν ειμαστε ''τυχεροι'' μπορει τον μπασκτμπολιστα και την εγγονη καποια στιγμη να τους εχουμε ''συνομιλητες'' με καποια μελλοντικη ελληνικη κυβερνηση που θα ''μιλαει''για τους μορφωμενους που θα μας εχουν στειλει οι συμμαχοι μας.Και η γυναικα του ομπαμα αυτο το πανεπιστημιο εχει τελειωσει με βαθμους εισαγωγης αλλα και πορεια μεσα στο αει μετρια, ο πατερας της ητανε ''μπλεγμενος'' στο σικαγο με κατασκευες που ειχανε χρηματοδοτηθει απο την πολιτεια και ειχαν ακουστει πραγματα και θαυματα. Αυτα για να σταματησουμε να αλλοιθωριζουμε προς τα φοβερα και τρομερα αει του εξωτερικου. Αυτα μας ειπε η γιωτα ενα μεσημερακι στο κορθι, γιατι στο τραπεζι ειχε κατσει ενας μαθηματικος λατρης του τροπου εισαγωγης των κορυφαιων αει του κοσμου, του εκατσε το βυσσινο στον λαιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Kαλή μέρα να έχεις
    ''τακιμιασατε'' με την ακανονιστη, το βαρυ πυροβολικο στα ιστολογια, βαλε και την οχια και ολοι οι υπολοιποι ''θεατες'',ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ.
    Αυτό χαρακτήρισα χρησμό,όχι προφανώς επιτιμητικά είναι κάτι που από καιρό έχω παρατηρήσει έχεις ένα τρόπο δικό σου γραφής που θέλει αποκρυπτογράφιση.Ο καθένας έχει το δικό του μοναδικό τρόπο γραφής, και είναι ένα από τα πολλά που ξεχωρίζουν την ιστοσελίδα σου.
    1)Το λάθος μου είναι ότι αυτό που είχα κατά νου να στο επισημάμω το έκανα αυθορμήτως αλλού.
    2)Οι προτροπή για κεραυνούς δεν αφορούσε εσένα αλλά για αλλού.
    ΚΑΛΛΙΠΥΓΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΑΣ και λες και λες....ομορφιες!!!!!
    Να η πρόταση αυτή είναι χρησμός ,όπως με ερώτησες τι είναι κουάρκ,ανάλυσε τη πρόταση.
    Ποιά η ΑΘΗΝΑΙΑ ?ποιές οι ομορφιές?είναι αυτές που αποκρυπτογράφησα παραπάνω?
    Οχι καρφώματα δεν έχουμε, μόνο χάριν αστειότητας ή κατά λάθος.
    Πάντως διαβάζουμε ό ένας τον άλλο και έχουμε συνολική εικόνα όλων των απόψεων για όλα τα θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημερα σε ολους 'καλους' και 'κακους' περιλαβατε με στους Δευτερους.
    Εχοντας ιδιαν γνωμη και γνωση [γνωρισα απο κοντα τον προανφερθεντα δασκαλο] και καταθετω την πλεον θετικη αποψη.
    Το Πανεπιστημιο θεσ/νικης εχει προιστορια και και 'κουλτουρα' ιδιαιτερης ευαισθησιας στην ενοια της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
    Μεγαλοι δασκαλοι, της ελευθεριας του πνευματος διδαξαν στο ΑΠΘ.
    ΛΙΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ,ΚΑΚΡΙΔΗΣ, ΚΑΨΩΜΕΝΟΣ, ΜΑΝΕΣΗΣ,ΕΥΡΥΓΕΝΗΣ,ΚΟΚΚΟΡΗΣ,ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ,ΜΑΝΙΑΤΑΚΗΣ,
    Οι αποφοιτοι των καθηγητικων σχολων [ ολων των ειδικοτητων] καποια εποχη μεχρι και την 10ετια του '80 ηταν απολυτα ετοιμοι για 'δασκαλοι' με την εξαιρετικη προπαιδεια ,στο Πανεπιστημιακο ' Πειραματικο Σχολιο' -Δημοτικο Γυμνασιο-οπου στο τελευταιο ετος ηταν ο χωρος ασκησης του του μελλοντα καθηγητη.........
    Η κοινωνια της ' καινοτομιας' και της ακρατης 'εξειδικευσης' περιορισαν τον χωρο της 'παιδειας' υπερ της ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ.
    -Οσον αφορα τους φοιτητες και τις ιδεολογικες αντιπαλοτητες που αναπτυσσονται στον χωρο .
    Αν πραγματι το εννοουμε οταν αναφερομαστε στη Ελευθερια Κινησης των Ιδεων μεσα στα Πανεπιστημιακα Ιδρυματα, θα ηταν κενος λογος αν αποκλειαμε την κομματικη παρουσια.
    Που αλλου θα στηριχθει η ιδεολογια του καθενος εαν δεν υπαρχει ο πυλωνας της 'Δομημενης Πολιτικης Εκφρασης';;;
    Καποτε 'οχι πολυ παλια' η πολιτικοποιηση [παντοτε με βαση την κομματικη αποψη] ηταν πολυ εντονοτερη στον Πανεπιστημιακο χωρο!!!με την εξης διαφορα οι φοιτητες ηταν σχεδον αυτονομοι.
    Και χρησιμοποιω τον 'ορο' σχεδον με την εννοια πως ΣΤΑ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ δεν ειχαν θεση οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ..................με τις αισχρες σημερινες παρουσιες τους.
    Παντοτε υπηρχε ας μη γελιομαστε, η παραλληλη προς τα Ακαδημαικα τους καθηκοντα ιδιωτικη ασκηση επαγγελματος απο μερους των καθηγητων ,ιδιαιτερα Δικηγορων και Γιατρων.
    Σε περιορισμενη ισως κλιμακα ..............και οχι στο σημερινο ξεσαλωμα!!!!
    Το κρισιμοτερο για μενα προβλημα ειναι πως απο την πληρη 'ασυδοσια' των τοτε καθηγητων απεναντι στους φοιτητες ,εναντια στην οποια αγωνισθηκε η γενια μου ,ανεξαρτητα απο ιδεολογια,φθασαμε στην απολυτη 'αυθαιρεσια' των φοιτητων, με συνεπεια να παρουσιαζεται το φαινομενο διαλυσης της φοιτητικης Κοινοτητας.
    Οι μεν να ενδιαφερονται μονο για 'ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ' οι δε να προσπαθουν να επιβαλουν την παρουσια τους συνεπικουρουμενοι απο στοιχεια που ουδεμια σχεση εχουν με τον χωρο.
    Αν δεν το καταλαβουν τοσο οι κυβερνοντες ,τα κομματα και οι φοιτητες πως το φυτυλι κοντευει στο Μπαρουτι,στην εκριξη που θ' ακολουθησει κανεις δεν θα εχει το δικαιωμα ν'αναρωτηθει ΠΩΣ;;;
    Ουτε η Κοινωνια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δασκαλε καλημερα, βεβαιως χαριν αστειοτητας σε πειραζω για τα σχολια που κανεις στο ιστολογιο της καλης ''μας'' kariatidas62, δειχνει τον ζεστο σου χαρακτηρα, που σε κανει πολυ συμπαθη, εστω και μεσω της εικονικης μας πραγματικοτητας, στην ''δυσκολια'' των ημερων ειναι απολαυση να διαβαζεις συνανθρωπους να ειναι μεταξυ τους τοσο φιλικοι, οσο για τις ποιητριες, το πιστευω και οι τρεις κοπελες γραφουν και παρουσιαζουν τις αναρτησεις τους με μοναδικο τροπο, πιστευω οτι πρεπει να κανουμε μεταξυ μας και ''πλακες'' , αλλιως θ'αρχισω να νοιωθω οπως παλια στο σχολειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ολοι οι κακοι σ'αυτο το ιστολογιο ειμαστε μαζεμενοι, καλημερα, ειχες πει οτι θα ερχοσουν στην αθηνα για ''επισκεψη'', μεσα στην τρελη καθημερινοτητα το προσπερασαμε το ''θεμα'' σου, καθολου ''συντροφικο'' τουλαχιστον απο μερους μου, στειλε ενα ''περιστερι'', ο σατανας δεν μου μαθαινει την χρηση αυτου του παιχνιδιου, πατησα πριν καιρο-ουτε ξερω τι- και μου εβγαζε στο ''περιστερι''αλλα για αλλα, ΑΣΧΕΤΟΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Taspa , ποιά η πλήρης ασυδοσία του καθηγητικού κατεστημένου? αυθαιρεσία σε τι ?στη διδασκαλία? στην αξιολόγηση? Έχει αλλάξει κάτι σε αυτό ?μπορεί να αλλάξει?κατ αυτή τη έννοια και εγώ θέλω ξήλωμα γιατί παρουσιάζομαι σαν αυθεντία στο τομέα μου και αξιολογώ κατά τη κρίση μου. Αλλού ήταν το πρόβλημα ο καθηγητής παλαιού τύπου δεν είχε κομματικές εξαρτήσεις ,ώστε να ενταχθεί στο ρουσφετολογικό σύστημα του κομματικού κράτους που άρχισε να ιδρύεται?
    Κανένας αγώνας, το Πασοκ για να αρπάξει ψήφους της αριστεράς και να παρουσιαστεί αριστερότερο των αριστερών δημιούργησε το νόμο πλαίσιο κατάργησε τη επιστημονική αυθεντία της έδρας και δημιούργησε τη κομματική αυθεντία.
    Σαν κοινωνία έχουμε πλήρη σύγχυση των ρόλων.
    Η λέξη Δημοκρατία πολύτιμη σε κοινωνία ανθρώπων,δεν έχει εφαρμογή παντού η επιστημονική γνώση δεν βγαίνει στη διαδικασία της ψηφοφορίας και της πλειοψηφίας.
    Η επιστημονική γνώση κρίνεται και αναιρείται από τους ειδικούς.
    Από δημοκρατία στις αποφάσεις ,στην οργάνωση φτάσαμε σε δημοκρατία κρίσης της επιστημονικής επάρκειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. KΕΝΤΑΥΡΕ,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ.
    ...................................................Αλλού ήταν το πρόβλημα ο καθηγητής παλαιού τύπου δεν είχε κομματικές εξαρτήσεις ,ώστε να ενταχθεί στο ρουσφετολογικό σύστημα του κομματικού κράτους που άρχισε να ιδρύεται...........................
    ..................................................
    Και κομματικες εξαρτησεις ειχε και μαλιστα πολυ δυνατους δεσμους,δεν θυμαμαι Πρυτανη του ΑΠΘ στα χρονια μου -και αρκετα εργοτερα-που να προερχεται απο αλλη παραταξη εκτος της Δεξιας.
    Η Πληρης Βασιλεια της Οικογενειοκρατιας!!!!
    Θα μου πεις ολα αυτα δυστυχως μεταλλαχθηκαν σε ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ με την επικυριαρχεια του ΝΕΠΟΤΙΣΜΟΥ του ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΜΗΤΣΕ, αληθεια δεν εχεις παρει κανενα περιστερι μεχρι σημερα;;;;;πανω απο 10 και γω πιστευω πως τα αγνοεις συστηματικα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. taspa καλημερα, σε ρωτησα για την αθηναικη σου ''επισκεψη'',τα αλλα με τα ανεκδοτα τα βλεπω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δημήτρη ευχαριστώ ,είχα δει το θέμα στο ένα ιστολόγιο αλλά δεν είχα κάνει κλικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή