Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΑΓΑΝΤΑ...

Τα αντεργατικά επιτεύγματα της ναυτιλίας
Σύμφωνα με μελέτη της «Boston Consulting Group» η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι η πλέον ανταγωνιστική διεθνώς, καθώς το μέσο λειτουργικό κόστος του ελληνόκτητου πλοίου είναι 23% χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Εντυπωσιακό αλήθεια στοιχείο για τους αστούς και την καπιταλιστική οικονομία, αφού δείχνει δυναμική επιχειρηματική δράση και αποτελεσματικότητα.
Το στοιχείο αυτό είναι αποτέλεσμα και των υψηλότατων φοροαπαλλαγών, ανάμεσα σε άλλες παροχές, που απολαμβάνουν οι Ελληνες εφοπλιστές και του θεσμικού πλαισίου που τους εξασφαλίζει την ολοένα μεγαλύτερη εκμετάλλευση των ναυτεργατών, κάτι που φυσικά δεν εντοπίζεται στην έκθεση.
Ακριβώς αυτές οι ενισχύσεις είναι που προσφέρουν τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να επενδύουν και σε άλλους τομείς της οικονομίας από τη δεκαετία του 1960 ήδη, όπως η ίδρυση ναυπηγείων και διυλιστηρίων, αερομεταφορέων και μεγάλων επενδύσεων σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα, όπως ενδεικτικά ανέφερε ο επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα, Β. Αντωνιάδης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, η ναυτιλία έχει σήμερα 200.000 θέσεις εργασίας, νούμερο που αποτελεί το 4,5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, συνεισφέροντας το 7% του ΑΕΠ.
Τη συνεισφορά των εφοπλιστών στην ελληνική οικονομία εκθείασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, κατά την παρουσίαση της έκθεσης, λέγοντας ότι η ελληνική ναυτιλία είναι «διαχρονικό θύμα λαϊκισμού» και πρόσθεσε ότι οι εφοπλιστές δέχτηκαν το διπλασιασμό της φορολόγησής τους, προκειμένου «να βοηθήσουν τη χώρα» στην οικονομική κρίση.
Προς... ανταπόδοση των θυσιών τους, η ελληνική κυβέρνηση σκοπεύει το επόμενο διάστημα να υιοθετήσει αιτήματα των εφοπλιστών που θα οδηγήσουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, όπως η απλοποίηση των διαδικασιών έναρξης ναυτιλιακών επιχειρήσεων, απευθείας έλεγχο της ναυτικής εκπαίδευσης μέσω της λειτουργίας ιδιωτικών ακαδημιών, «σταθερό και ανταγωνιστικό» θεσμικό πλαίσιο κ.ά.
Αλλωστε οι καπιταλιστές προκειμένου να αυξάνουν το ποσοστό κέρδους τους επιμένουν στην εξασφάλιση ανταγωνιστικότητας.
Που εξασφαλίζεται βεβαίως με τη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρηματικών ομίλων, στο οποίο βεβαίως το μεγαλύτερο κονδύλι αποτελεί το μέρος του κεφαλαίου που πληρώνουν για μισθούς.
Πράγματι η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει πετύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά έχει τσακίσει μισθούς και συνθέσεις πληρωμάτων.
Αξιοποιεί ναυτεργάτες από χώρες με φτηνή εργατική δύναμη, στέλνοντας τους Ελληνες ναυτεργάτες στην ανεργία.
Δεν πληρώνει επομένως μισθούς με βάση τις συλλογικές συμβάσεις, αλλά μισθούς πείνας, ενώ τα βαπόρια της δουλεύουν με ολοένα και λιγότερο ναυτεργατικό δυναμικό.
Αλλα κουραγιο...

2 σχόλια:

  1. "το μέσο λειτουργικό κόστος του ελληνόκτητου πλοίου είναι 23% χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο."

    ===============

    Ε, τόσο "καλοπληρωμένα" που είναι τα πληρώματα, πως να μην πέσει το κόστος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΡΥΤΑΝΑ ΙΧΝΗΛΑΤΗ καλημερα, την βρηκαν την ''πατεντα''...

    ΑπάντησηΔιαγραφή