Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012

















ΑΓΑΝΤΑ...

Αυξάνονται οι νεκροί και οι αγνοούμενοι

Ευθύνες στον απαράδεκτο «καπετάνιο» και στην κατάσταση «Βαβέλ» του πληρώματος για τον απολογισμό των 11 νεκρών και των 24 αγνοούμενων

Το μισοβυθισμένο πλοίο στο νησί Τζίλιο

ΡΩΜΗ.--
Συνεχίστηκαν και χτες οι έρευνες στο εσωτερικό του μισοβυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», που την περασμένη Παρασκευή τη νύχτα μετατράπηκε σε «πλωτό φέρετρο» για τουλάχιστον 11 ανθρώπους, ενώ παραμένουν αγνοούμενοι 24 (από τη Γερμανία, Ιταλία, τις ΗΠΑ, το Περού, την Ινδία).

Το υπερπολυτελές πλοίο που έπλεε πολύ κοντά στην ακτή του νησιού Τζίλιο, κοντά στην Τοσκάνη της Ιταλίας (για να έχουν θέα οι επιβάτες όπως συνηθίζεται) προσέκρουσε σε ύφαλο που του προκάλεσε ένα τεράστιο ρήγμα μήκους 50 με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει νερά.

Σημαντικές ευθύνες πέφτουν στον πλοίαρχο Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος παραμένει σε κατ' οίκον περιορισμό, καθώς κατηγορείται για ανθρωποκτονία εξ αμέλειας.

Σύμφωνα με ηχογραφημένο διάλογο του Σκετίνο με τις λιμενικές αρχές του Λιβόρνο, ο απαράδεκτος πλοίαρχος βρισκόταν σε λέμβο ...συντονίζοντας την επιχείρηση διάσωσης και ουσιαστικά δεν υπάκουσε στις εντολές να επιστρέψει στο πλοίο.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι δεν εγκατέλειψε το πλοίο, απλώς ...έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο και μετά δεν μπορούσε να επιστρέψει.

Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο Σκετίνο φέρεται να παραδέχεται ότι άργησε να στρίψει το πλοίο, ενώ γίνεται λόγος ότι βρισκόταν στη γέφυρα με νεαρή Μολδαβή, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον ύφαλο.

Ωστόσο, μαζί με τις τεράστιες ευθύνες του κυβερνήτη που φέρθηκε εντελώς ανεύθυνα πρέπει να υπογραμμίσουμε πως το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο, όπως και άλλα του είδους, που φέρνουν τεράστια κέρδη στους εφοπλιστές δουλεύουν με τα λεγόμενα «διεθνή πληρώματα», όπου η πλειοψηφία των ναυτεργατών είναι θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου, πληρώνονται με βάση τους μισθούς πείνας της χώρας προέλευσης, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση ενώ σε κατάσταση ανάγκης η έλλειψη εκπαίδευσης, κοινής γλώσσας και επικοινωνίας, πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας.

Αυτό συνέβη και στο συγκεκριμένο πλοίο, που επίσης είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τον ακριβή αριθμό των αγνοουμένων, καθώς αλλάζει συνεχώς ο αριθμός τους.

Τέλος, μια βδομάδα περίπου μετά την τραγωδία, αυξάνονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή καθώς παραμένουν 2.300 τόνοι μαζούτ σε είκοσι δεξαμενές του πλοίου. Εξαιτίας των μετακινήσεων του πλοίου η επιχείρηση άντλησής του δεν ήταν εφικτή ακόμα και αναμένεται «σε λίγες ημέρες», σύμφωνα με αξιωματούχους.


Το έργο των δυτών είναι πολύ δύσκολο: πρέπει να διασχίσουν διαδρόμους και άλλα μέρη του πλοίου που πλημμυρίσει, να ανοίξουν σφραγισμένες πόρτες και να μετακινήσουν σωρούς διαφόρων αντικειμένων.


Ιδού ένα μικρό απόσπασμα του διαλόγου μεταξύ του καπετάνιου Σκετίνο και του λιμενικού Ντε Φάκο, όπως το δημοσιεύει ο βρετανικός Guardian:

- Τώρα το πλοίο βυθίζεται
- Ανέβα τώρα από τη μικρή σκάλα και πες μου πόσοι επιβάτες είναι ακόμα επάνω. Πρέπει να μου πεις αν υπάρχουν παιδιά, γυναίκες, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες... Ακου Σκετίνο, εσύ μπορεί να σώθηκες από τη θάλασσα, αλλά θα σου.... ειλικρινά θα το πληρώσεις! Θα σου κάνω κακό! Πήγαινε τώρα επάνω!
- Είμαι εδώ με τις ομάδες διάσωσης, εδώ είμαι δεν πάω πουθενά...
- Τι ακριβώς κάνεις;
- Συντονίζω την επιχείρηση διάσωσης..
- Από εκεί τι ακριβώς συντονίζεις; Ανέβα επάνω να συντονίσεις από το πλοίο. Αρνείσαι;
- Δεν αρνούμαι...
- Μπορείς να μου πεις το λόγο για τον οποίο δεν πηγαίνεις επάνω;
- Δεν μπορώ να ανέβω γιατί η μηχανή της λέμβου έχει σταματήσει...
- Ανέβα επάνω, είναι διαταγή. Μην μου λες άλλες δικαιολογίες. Έδωσες διαταγή να εγκαταλείψουν όλοι το πλοίο. Τώρα εγώ έχω την ευθύνη. Πήγαινε επάνω! Είναι σαφές;
[...]
- Πόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους;
- Δεν γνωρίζω. Έχω ακούσει για τουλάχιστον για έναν νεκρό. Εσύ πρέπει να μου πεις πόσοι είναι νεκροί. Ήμαρτον!
- Καταλαβαίνεις ότι είναι σκοτάδι και δεν βλέπω τίποτα;
- Και τι θα πει αυτό; Θέλεις να πας σπίτι Σκετίνο; Μου λες ότι είναι νύχτα και θέλεις να πας σπίτι; Ανέβα τώρα από τη μικρή σκάλα και πες μου τι μπορεί να γίνει. Τώρα!

Αλλα κουραγιο...



υσ ''μεγαλη'' η ναυτοσυνη του καπτεν και ως εκ τουτου, το μ.... σερνει-βουλιαζει καραβι

6 σχόλια:

  1. Συγκλονιστικος ο διαλογοος!!!!
    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tasoula καλημερα, μονο με αυτον τον διαλογο, επρεπε τον καπετανιο να τον εχουν.............

    Χαιρετισματα στον Βασιλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το "κατ'οίκον περιορισμό" γιατί δεν μου κολλάει με τίποτα!
    Η πιο δύσκολη τρικυμία είναι το μυαλό του ανθρώπου!!

    Καλη μέρα Δημήτρη..
    φιλιά στο κορίτσι μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημητρη...Κοιτα να δεις...
    Θυμασαι παλια, που σου ειχα γραψει...Για ενα Κινεζικο τροχο...Που εσπασε..!!Και τα κομματια του, "καρφωθηκαν"
    Πανω στη μασκα μου...!!
    Αν δεν φορουσα μασκα...Θα ειχα τυφλωθει...!!

    Ενας φιλος...Χτυπηθηκε απο το ρευμα..Οταν το δραπανο που χειριζοταν, "βρηκε" καλωδιο, μεσα στον τοιχο...!!

    Ενας αλλος...Εχασε τα δαχτυλα του...Μαζι με τα κινεζικα γαντια...Που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ οτι θα τον προστατευαν...!!!

    Βαζουμε ΒΑΝΕΣ αεριου...Κινεζικες, που "χανουν" σε οικοδομες...Και ηλεκτρικες.."ασφαλειες" που..Δεν λειτουργουν...!!

    Βλεπεις...Ο ανθρωπος πλεον...Καμμια αξια δεν εχει...
    Διοτι απλα...
    Οτι πληρωνεις παιρνεις...!!
    Παντου, και παντα...!!

    Ετσι και οι.."πελατες" της κρουαζιερας αυτης...
    Χρυσοπληρωσαν το..ΣΠΑ...
    Και αδιαφορησαν για το πληρωμα...!!
    Τις σωστικες λεμβους και τον.."Καπετανιο"...

    Οπως ο "αφρων Πλουσιος"...!!

    Η διαφημηση, εχει αντικαταστησει το μυαλο μας...Και εχει "κοιμησει" την κριση μας...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιαγιά Αντιγόνη καλησπερα, πως να σου ''κολλησει'', εσυ απο τον καπετανιο σου ηξερες αλλιως το τι σημαινει, ΚΑΠΕΤΑΝΙΛΙΚΙ.

    Φιλια δοθηκαν και σου στελνει μαζι με αγκαλιες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαστορα καλησπερα, ενα περιεργο ''πραγμα'', μπαινουν-μπαινουμε, σε εναν χωρο απο 90-300 μετρα μηκος και φαρδος απο 15-30 μετρα και κανεις τους-μας, δεν το νοιαζει, η κατασταση του πλοιου, η συνθεση του πληρωματος και κεθε τοσο, αναιξαρτητως του ετους κατασκευης του καραβιου, πνιγονται-πνιγομαστε και οι υπευθυνοι-πλοιοκτητες, οι λιγοτερο υπευθυνοι-καπεταναιοι, ''αγρον αγοραζουν'', οι πρωτοι για το κερδος και οι δευτεροι, για τον υψηλο μισθο και την λαιφ-σταιλ θεση.

    ΓΜΤ, ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΖΩΕΣ, ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή