Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012










ΑΓΑΝΤΑ...

Αλλο ένα ναυάγιο - έγκλημα

Η εκμετάλλευση της κρουαζιέρας όπως την θέλει το εφοπλιστικό κεφάλαιο σημαίνει ένα πραγματικό γκέτο για τους εργαζόμενους και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες και περιβάλλον

Εξι νεκροί και 16 αγνοούμενοι ο μέχρι τώρα απολογισμός

«Αριθμός πληρώματος και εθνικότητα: 1.068 Διεθνείς»!

Αυτό είναι ένα από τα «στοιχεία πλοίου» για το κρουαζιερόπλοιο «COSTA CONCORDIA», που είναι καταχωρημένο στις τουριστικές ιστοσελίδες που το διαφήμιζαν, πλοίου που από τη νύχτα της περασμένης Παρασκευής έχει μετατραπεί σε «πλωτό φέρετρο» για τουλάχιστον έξι ανθρώπους ενώ ακόμα 16 αγνοούνται.

Το υπερπολυτελές πλοίο που έπλεε πολύ κοντά στην ακτή του νησιού Τζίλιο κοντά στην Τοσκάνη της Ιταλίας (για να έχουν θέα οι επιβάτες όπως συνηθίζεται) προσέκρουσε σε ύφαλο, που του προκάλεσε ένα τεράστιο ρήγμα μήκους 50 (από τα συνολικά 290 μέτρα του σκάφους).

Αποτέλεσμα ήταν το πλοίο να πλημμυρίσει νερά ενώ παρά τον τεράστιο θόρυβο από την κρούση, για αρκετές ώρες το πλήρωμα δεν ήταν σε θέση να δώσει ολοκληρωμένες οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου.

Τρεις μέρες μετά το ναυάγιο αρχίζουν να εξανεμίζονται οι ελπίδες για την ανεύρεση των αγνοούμενων ενώ ενισχύονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή καθώς το κρουαζιερόπλοιο έφερε 2.380 τόνους καυσίμων και σιγά σιγά από το σημείο που έχει γείρει πάνω στο βράχο, αρχίζει να βυθίζεται.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσε με αρκετή καθυστέρηση η ιδιοκτήτρια εταιρεία, το πλοίο μετέφερε 3.216 επιβάτες (τουρίστες από τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, ανάμεσά τους και τρεις Ελληνες που είναι καλά στην υγεία τους) σε κυκλική κρουαζιέρα από την Ιταλία, στην Γαλλία, Ισπανία και επιστροφή στην Ιταλία, και 1.013 μέλη «διεθνούς» πληρώματος.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως στο ίδιο πλοίο είχε σημειωθεί ρήγμα στην μάσκα του (την πλευρική επιφάνεια των εξάλων προς την πλώρη που καμπυλώνει) στις 22 Νοέμβρη του 2008 στο Παλέρμο όταν προσέκρουσε στο λιμάνι κατά τη διάρκεια καταιγίδας.

Το βολικό «ανθρώπινο λάθος»

Οι αρχές και η εταιρεία έριξαν αμέσως τις ευθύνες της τραγωδίας στον καπετάνιο Φρανσέσκο Σετίνο, υποστηρίζοντας ότι «έκανε λάθος εκτίμηση και αυτό είχε τραγικές συνέπειες», ενώ ανέφερε πως «η πορεία που ακολουθούσε το πλοίο ήταν πολύ κοντά στην ακτογραμμή» (οι πληροφορίες λένε ότι ήταν 4 ναυτικά μίλια εκτός πορείας), ενέργεια που λέει η εταιρεία «εν μέρει συνηθίζεται και από άλλα κρουαζιερόπλοια που περνούν στην περιοχή».

Στην ανακοίνωση τονίζεται πως ο πλοίαρχος δεν τήρησε τις διαδικασίες που έχει υιοθετήσει η εταιρεία για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ το Σάββατο οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψή του.

Ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε χαρτογραφημένος ο ύφαλος που προσέκρουσε το πλοίο ενώ μαρτυρίες διασωθέντων αναφέρουν πως στην όλη διαδικασία το πλήρωμα φαινόταν να μη γνωρίζει τι ακριβώς έπρεπε να πράξει, πως επικρατούσαν σκηνές πανικού και συνωστισμού.

Και όλα αυτά σε ένα ουσιαστικά ...«μεγάλο χωριό» 4.000 ανθρώπων, που αν μη τι άλλο πρέπει να υπάρχει οργανωμένο σχέδιο σε περίπτωση εκκένωσης έκτακτης ανάγκης.

Σύγχρονα δουλεμπορικά που προσφέρουν ...αμύθητα κέρδη στο κεφάλαιο

Αυτό που αναδεικνύεται και από την συγκεκριμένη ναυτική τραγωδία, είναι ότι η ανθρώπινη ζωή για το κεφάλαιο έχει ελάχιστη σημασία.

Για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο «COSTA CONCORDIA», όπως και για τα άλλα του είδους, ο χαρακτηρισμός «διεθνές» πλήρωμα είναι η επιβεβαίωση ότι πρόκειται για πλωτά εργασιακά γκέτο.

Ανάλογου τύπου ήταν το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» που από τον Απρίλη του 2007 βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης, εξακολουθώντας να βρωμίζει την θαλάσσια περιοχή, του οποίου η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του πληρώματος και συγκεκριμένα 217 ναυτεργάτες ήταν «διεθνείς» και κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία.

Ανάλογη «σύνθεση» πληρώματος είχε και το κρουαζιερόπλοιο «ZENITH», με 613 «διεθνείς» ναυτεργάτες από 27 εθνικότητες, το οποίο ήταν και ο «πιλότος» για να εφαρμοστεί από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η πλήρης άρση του καμποτάζ, δηλαδή η «ελευθερία δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου» στην κρουαζιέρα το καλοκαίρι του 2010, σύμφωνα με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με αποτέλεσμα να «εξαφανιστούν» από τα κρουαζιερόπλοια οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

Αυτού του «είδους» η σύνθεση πληρώματος, όπως έχει επισημανθεί κατ' επανάληψη από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, πλήττει την ασφάλεια του πλοίου και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Τα διεθνή πληρώματα, είναι πληρώματα «βαβέλ», όπου η πλειοψηφία των ναυτεργατών αν όχι όλοι είναι θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου, είτε πληρώνονται με βάση τους μισθούς της χώρας προέλευσης.

Είναι χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν για εξαντλητικά ωράρια, με ναυτικά πιστοποιητικά που είναι άγνωστο αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Σε κατάσταση ανάγκης η έλλειψη εκπαίδευσης, κοινής γλώσσας και επικοινωνίας, πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από το τελευταίο ναυάγιο:
Το πρώτο στοιχείο που αναδείχθηκε ήταν η «κατάσταση χάους» στην διαδικασία εγκατάλειψης πλοίου και στη χρήση των σωστικών μέσων που είναι άγνωστο και αν επαρκούσαν.
Ακριβώς η ίδια κατάσταση είχε επικρατήσει και στο ναυάγιο του «SEA DIAMOND».

Το ναυάγιο του «COSTA CONCORDIA», που έρχεται να καταγραφεί ως μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες σε επιβατηγά μαζί με το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αλλά και το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» στην Αν. Μεσόγειο, δείχνει ότι η πολιτική ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου μετατρέπει τα καράβια σε «παγίδες θανάτου» και απειλεί ευθέως πλήρωμα, επιβάτες και περιβάλλον.

Αυτό το καθεστώς της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας επιδιώκουν και οι Ελληνες εφοπλιστές να επικρατήσει και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Το «COSTA CONCORDIA» ανήκει στην ιταλική εταιρία COSTA CRUISES, θυγατρική του αμερικανικού μονοπωλιακού «θηρίου» CARNIVAL με περισσότερα από 100 πλοία, της οποίας η κερδοφορία στηρίζεται ακριβώς στα «διεθνή πληρώματα», δηλαδή στην πάμφθηνη εργατική δύναμη.

Για ένα τέτοιο πλοίο πανηγύριζαν πρόσφατα στον Πειραιά, οι υπουργοί του μαύρου μετώπου.

Το μονοπωλιακό μεγαθήριο από το καλοκαίρι του 2012 θα δρομολογήσει πλοίο από το Ηράκλειο της Κρήτης για κυκλική κρουαζιέρα.

Aλλα κουραγιο...



υσ εφοπλ[η]ιστες

Costa Concordia

Χωρητικότητα: 112.000 τόνοι
Κατασκευή: 2006
Καταστρώματα: 14
Mήκος: 290 μέτρα
Πλάτος: 37,5 μέτρα
Βύθισμα: 8 μέτρα
Επιβάτες: 3.004/3.800
Καμπίνες: 1.500
Πλήρωμα: 1.163
Αναλογία Επιβατών/Πλήρωμα: 2.6

Καλωσορίσατε στο Costa Concordia, το πιο φουτουριστικό και πολυτελές κρουαζιερόπλοιο του στόλου. Εχοντας χαρακτηρισθεί απο πολλούς ως πλωτός ναός, το Costa Concordia, αποτελεί και ένα απο τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοίο της Costa. Το όνομα του συμβολίζει την γαλήνη και την αρμονία των διαφόρων εθνικοτήτων και προσδίδει σεβασμό στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως το Παρίσι, το Λονδίνο και την Ρώμη.

Αυτό το πλωτό resort αποτελεί τον επιπλέον προορισμό για την κρουαζιέρα σας.
Τι ιδιαίτερο περιέχει; Αρχικά το μεγαλύτερο πλωτό κέντρο περιποίησης 1.900 τ.μ. που καλύπτει έκταση δύο επιπέδων - καταστρωμάτων, με πισίνα στο κέντρο του, για οποίον αποφασίσει να τα συνδυάσει και τις πανέμορφες σουίτες αλλά και καμπίνες Samsara, με άμεση πρόσβαση στο SPA.

Το κρουαζιερόπλοιο διαθέτει 4 πισίνες από τις οποίες οι 2 έχουν γυάλινη πτυσσόμενη οροφή. Τα καταστρώματα είναι ευρύχωρα και πανοραμικά. Είναι το μεγαλύτερο και μακρύτερο πλοίο του στόλου της Costa Cruises.

Το κρουαζιερόπλοιο σας διαθέτει 1430 Καμπίνες, 55 με άμεση πρόσβαση στο Spa, 505 με ιδιωτικά μπαλκόνια, 58 Σουίτες όλες με ιδιωτικό μπαλκόνι, 12 σουίτες με άμεση πρόσβαση στο Spa.
Επίσης, διαθέτει 5 εστιατόρια, συμπεριλαμβανόμενο και το Club Concordia όπου χρειάζεται να πραγματοποιήσετε κράτηση και 13 μπαρ, συμπεριλαμβανόμενο και το ''Cognac & Cigar'' Μπαρ, για να απολαύσετε τα πούρα σας. Για την διασκέδαση σας διαθέτει 3 πισίνες, 2 με πτυσσόμενη οροφή,5 jacuzzis και μία νεροτσουλήθρα για ατελείωτο παιχνίδι, Αθλητικό γήπεδο πολλαπλών χρήσεων και εξωτερικό γήπεδο για τρέξιμο (170 μέτρα) και φυσικά γυμναστήριο, Χαμάμ, Σάουνα, Θεραπείες για καλή φυσική κατάσταση σε έκταση 1,900 τετραγωνικών μέτρων σε 2 καταστρώματα του πλοίου.
Το Θέατρο του Costa Concordia βρίσκεται σε 3 καταστρώματα, με εσωτερική επιβλητική σκάλα, και φυσικά το Casino & η Disco του πλοίου,η αίθουσα με άμεση πρόσβαση στο Internet και βιβλιοθήκη. Για τους μικρότερους σε ηλικία επιβάτες το Costa Concordia διαθέτει αίθουσα με ηλεκτρονικά παιχνίδια, παιδότοπος (Squok Club), παιδική πισίνα για ασφαλές παιχνίδι, Formula 1 εξομοιωτής, και μια Γιγάντια οθόνη στο κατάστρωμα της πισίνας, για υπέροχες κινηματογραφικές νύχτες κάτω απ'τα αστερια.

2 σχόλια:

  1. Εδω πρεπει να πουμε, δυστυχως...Οτι και τα νησια μας...Τα βλεπουν οι...Διαφοροι επενδυτες...
    Σαν...Αβυθιστα κρουαζιεροπλοια...!!
    Τα οποια με"διεθνες" αλλα και"ιθαγενες" πληρωμα...Θα εξυπηρετουν..Την "ευζωια" των συνταξιουχων...Ολου του κοσμου...!!
    Σε μια εξαγορασμενη και καταπουλημενη χωρα...
    Οπου το να εισαι..Υπηρετης..!!
    Θα ειναι..Προσον..!!

    Απο μας εξαρταται..Να μην το επιτρεψουμε αυτο...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαστορα καλημερα, θυμασαι την λεξη που ειχε ''εφευρει'' ο ''τοτε'' ανδρουλακης?
    ΕΥΡΩΓΚΑΡΣΟΝΙΑ, απο το '80 προσπαθουμε ν'αποτρεψουμε τα σημερινα και τ'αυριανα χαλια της χωρας.
    Απο εμας λοιπον οπως γραφεις, εξαρταται να μην το επιτρεψουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή