Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010


ΑΓΑΝΤΑ. Αλλη μια αναρτηση που νεκρωνει τις αισθησεις απο το ιστολογιο του ανεστη, Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΦΓΑΝΟΣ................Δεν μας ενδιαφέρει ο 15χρονος Αφγανός!

Περίμενα πως οι μπλόγκερς που παρακολουθώ θα στέκονταν στο ύψος των περιστάσεων. Περίμενα πως όλοι αυτοί που στέκονται με συμπάθεια στη βία των βομβών θα είχαν να πουν κάτι για τον 15χρονο Αφγανό που χάθηκε και την μικρή του αδελφή που κατά πάσα πιθανότητα θα μείνει τυφλή.
Άδικα…

Οι μετανάστες ακόμα κι όταν κακοποιούνται από την αστυνομία, ακόμα κι όταν ξυλοφορτώνονται από τους φασίστες, δεν τους ενδιαφέρουν. Είναι απλά το όχημα για την αντίθεση με την αστυνομία, την εκδήλωση της έχθρας με τους φασίστες. Έτσι και τώρα, δεν θα δούμε ούτε διαδηλώσεις ούτε οργισμένα post για τον αθώο Αφγανό. Δεν μας ενδιαφέρει το θύμα όταν ο θύτης δεν είναι ένας από τους «κακούς». Όταν δεν δίνει όπλα για τον πόλεμό μας.

Αντίθετα, υπάρχει τόσο περίσσευμα υποκρισίας, που για να μην καταδικαστεί αυτή η τυφλή βία με τα τελεσίδικα αποτελέσματα, προτιμάται να αποδοθεί η βόμβα σε φασιστικά στοιχεία, που «σημάδευαν τους αλλοδαπούς ρακοσυλλέκτες που έψαχναν στα σκουπίδια».
Κανονικός βιασμός της λογικής για να μην υποχρεωθούν να καταδικάσουν τους συμπαθητικούς τους βομβιστές.

Πόση μικρότητα, πόση υποκρισία… Πόσο βαμμένη την έχουμε με τέτοιους αντιεξουσιαστές. Τι να πεις πιο πολυ? Αλλα κουραγιο.

Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010





ΑΓΑΝΤΑ. Την αναρτηση την βρηκα απο το ιστολογιο Η ανασα μας, αντε για να ''σπασουμε'' κανενα χαμογελο μετα απ'ολο αυτον τον ''πανικο''........Ο παρακάτω διάλογος μεταξύ αμερικανών και ισπανών είναι πραγματικός, σύμφωνα με αυτούς που τον δημοσιοποίησαν, και καταγράφτηκε από το κανάλι 106 (Finisterra/Galicia) των Θαλάσσιων Επικοινωνιών.

Ισπανοί: "Εδώ Α-835, για να αποφύγετε την σύγκρουση παρακαλώ αλλάξτε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια. Αυτή τη στιγμή βρίσκεστε 25 ναυτικά μίλια μακριά και κατευθύνεστε ακριβώς κατά πάνω μας".

Αμερικανοί: "Αλλάξτε εσείς την... πορεία σας 15 μοίρες νότια".

Ισπανοί: "Αρνητικόν! Επαναλαμβάνω, αλλάξτε πορεία 15 μοίρες βόρεια".

Αμερικανοί: "Σας ομιλεί ο πλοίαρχος σκάφους των ΗΠΑ, αλλάξτε πάραυτα την πορεία σας 15 μοίρες νότια".

Ισπανοί: "Την υπόδειξή σας δεν την βρίσκουμε ούτε λογική ούτε εφικτή. Εάν δεν θέλετε να προσκρούσετε επάνω μας, αλλάξτε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια".

Αμερικανοί (Με υψωμένη φωνή): "Σας ομιλεί ο πλοίαρχος Richard James Howard του σκάφους USS Montana του δεύτερου σε μέγεθος αεροπλανοφόρου του στόλου των ΗΠΑ. Εχουμε μαζί μας δυο αντιτορπιλικά, καταδιωκτικό αεροσκάφος και τέσσερα υποβρύχια. Επιπλέον έχουμε την υποστήριξη καταδρομικών. Δεν κάνω ΥΠΟΔΕΙΞΗ αλλά σας ΔΙΑΤΑΖΩ! Αλλάξτε πορεία 15 μοίρες νότια, σε αντίθετη περίπτωση θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια του στόλου μας. Πάραυτα, τσακιστείτε και αλλάξτε πορεία"!

Ισπανοί: "Σας ομιλεί ο Juan Manuel Salas Alcantara, εδώ είμαστε δυο άτομα. Εχουμε μαζί μας ένα σκύλο, το βραδινό μας φαγητό, δυο μπουκάλια μπύρα και ένα καναρίνι. Το καναρίνι κοιμάται αυτήν την ώρα. Επιπλέον μας υποστηρίζει ο ραδιοφωνικός σταθμός Cadena Dial de La Coruna. Σας ομιλούμε από τον φάρο με αριθμό Α-853 των ισπανικών ακτών Finisterra Galicia και σας γνωστοποιούμε ότι δεν έχουμε πρόθεση να μετακινηθούμε. Δεν έχουμε ιδέα αν είμαστε ο μεγαλύτερος ή ο μικρότερος φάρος των Ισπανικών ακτών. Μπορείτε να προβείτε σε όλες τις γ****ένες απαραίτητες ενέργειες για την γ****ένη ασφάλεια του σκάφους σας που σας επαναλαμβάνω κατευθύνεται ολοταχώς προς τις βραχώδεις ακτές μας. Αλλά και πάλι επιμένουμε και σας υποδεικνύουμε να αλλάξετε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια"....... οταν το διαβασα ητανε 2παρα κατι το πρωι, δεν εχω παρει το ο.κ απο το ιστολογιο, πιστευω να μου επιτρεψει την ''αυθαιρεσια''.....Αλλα κουραγιο.

Σάββατο, 27 Μαρτίου 2010





ΑΓΑΝΤΑ. Ο φυλακας των τραπεζων, ταινια αυστηρως ακαταληλη για ανηλικους και ομως την ''επαιζαν'' μερα-μεσημερι, αγριο πορνο, με πολυ κακο πρωταγωνιστη και πολυ κακους συμπρωταγωνιστες στους δευτερους ρολους, κανενα παθος, οταν εχει προηγηθει μια ''συναδελφος'' τους και εχει κατηγορηθει απο τους περισσοτερους των ''θεατων'' για ''ανευρο'' παιξιμο, προσεχεις, υποτονικοι ηθοποιοι, που προσπαθησαν να ''τελειωσουν'' την ταινια εστω και με ενα μπραβο, τιποτα, νεκρα στην αιθουσα, ο τριτος πιο ερωτικος λαος της ευρωπης μεσα σε 15-20 ημερες, δεν μπορεσε να ''βρει''πιο ερωτικους ηθοποιους να ''ολοκληρωσουν'' με παθος το ''εργο'' που τους εχει ''ανατεθει''......................''Οτι η τυχη μας εχει τους ελληνες παντοτε ολιγους. Οτι αρχη και τελος, παλαιοθε και ως τωρα, ολα τα θερια πολεμουν να μας φανε και δεν μπορουν. Τρωνε απο μας και μενει και μαγια''. [ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ]. Αλλα κουραγιο.

Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010





ΑΓΑΝΤΑ. Την παρακατω αναρτηση την δανειστηκα απο το ιστολογιο του gerontakos και αφορα εναν ανθρωπο που δεν ηταν στα δελτια ειδησεων και στα μεσημεριανα Α.Ε.Ι της ακρατης μπουρδολογιας, εναν ΔΑΣΚΑΛΟ αγνωστο μου, που απ' οτι γραφουν οι φιλοι του στο κειμενο που του αφιερωσαν,[εδω βαζω μια δημοσιευση του ΔΑΣΚΑΛΟΥ για περιοδικο, πιο πολλα στο gerontakos] παλευε για εμας και τα παιδια μας, Α Θ Α Ν Α Τ Ο Σ.......
TO ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ:
ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Του Σπ. Ράση,
Καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Α.Π.Θ.
[ Ο επίλογος μιας εργασίας του Σ.Ρ.
που πρόκειται να δημοσιευθεί σε έγκριτο
επιστημονικό περιοδικό]



Σήμερα, στην αυγή του 21ου αιώνα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι βιώνουμε τη μεταστροφή του χαρακτήρα του Πανεπιστημίου. Κάποτε ήταν εκπαιδευτικό ίδρυμα αφιερωμένο αποκλειστικά στην παροχή παιδείας και στην παραγωγή και τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης , που συνδέεται με υπαρκτά κοινωνικά προβλήματα και είναι ταγμένη στην προαγωγή της ζωής του κοινωνικού συνόλου, στη βάση μιας ανώτερης ηθικής εδρασμένης σε μια αυθεντική δημοκρατική παράδοση.

Το Πανεπιστήμιο όμως του σήμερα είναι ένας τεχνοκρατικός οργανισμός ποικιλότροπα συνδεδεμένος, στο όνομα των πιεστικών οικονομικών και πολιτικών αναγκών των σύγχρονων παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών, με εθνικούς και υπερεθνικούς οικονομικούς και πολιτικούς μηχανισμούς, την ιδιωτική πρωτοβουλία και το εταιρικό κεφάλαιο .
Δεν το αποδεικνύουν μόνον οι νεοεισαγμένες πρακτικές οργάνωσης και λειτουργίας του, ο ποιοτικός μετασχηματισμός τον οποίο έχει υποστεί η παρεχόμενη απ’ αυτό γνώση ή ο εμφανής αναπροσανατολισμός του προς την κατεύθυνση του ατομοκεντρικού ανταγωνισμού, της επαγγελματικής αποδοτικότητας και της παραγωγικής αποτελεσματικότητας. Είναι, επιπλέον, ο ριζικός αναπροσδιορισμός του ρόλου των διδασκόντων του, ένας μεγάλος αριθμός των οποίων αναλαμβάνει θέσεις ευθύνης σε βιομηχανίες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, υπουργεία και άλλα κέντρα εξουσίας.
Με αυτόν τον τρόπο μεταφέρουν τις κυρίως δραστηριότητές τους εκτός του ακαδημαϊκού ιδρύματος, την εργασία τους στο οποίο αντιμετωπίζουν ως πάρεργο ή χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο για την οικονομική και κοινωνική προώθησή τους. Θέτουν έτσι συνειδητά τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στην υπηρεσία του κατεστημένου .
Οι πρακτικές αυτές συντείνουν στην υιοθέτηση μιας νοοτροπίας κι ενός τρόπου ζωής που διαστρεβλώνουν την επαγγελματική τους ταυτότητα, αλλοιώνουν το ακαδημαϊκό τους ήθος και αναιρούν τον κοινωνικό τους ρόλο. Παράλληλα, συντελούν στη διάσπαση της συνοχής του πανεπιστημιακού σώματος και επιφέρουν τη διαταραχή της απαραίτητης για την ποιοτική αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συναίνεσης, διαφοροποιώντας τους δραστικά από τους υπόλοιπους συναδέλφους τους , που έχουν ως αποκλειστική απασχόληση το έργο τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και πρωταρχική μέριμνά τους την προαγωγή της μορφωτικής και κοινωνικής αποστολής τους. Ταυτόχρονα, υλοποιούν και δικαιώνουν την «προφητεία» του Alvin Gouldner, που εδώ και πενήντα χρόνια προέβλεψε τη διάσπαση του ακαδημαϊκού σώματος σε πανεπιστημιακούς «τοποκεντρικούς» (Locals) και «κοσμοπολίτες» (Cosmopolitans), με απόλυτη διάσταση απόψεων και ιδεολογίας και σαφώς διακριτό ρόλο .
Οι δυο αυτές κατηγορίες Πανεπιστημιακών δασκάλων όχι μόνον έχουν υπόσταση στις μέρες μας αλλά και στεγανή θέση στην πανεπιστημιακή ιεραρχία.

Οι «κοσμοπολίτες» ακαδημαϊκοί έχουν υιοθετήσει την εργαλειακή λογική του αναπτυγμένου καπιταλισμού , στη βάση της οποίας το διδακτικό τους έργο, που δεοντολογικά έπρεπε να είναι η πρωτεύουσα επαγγελματική υποχρέωσή τους, έχει μεταβληθεί σε δευτερεύουσα απασχόληση. Η εκτροπή αυτή, αντί να στηλιτεύεται ως ξένη προς την αποστολή του ακαδημαϊκού δασκάλου, τυγχάνει δυστυχώς επιστημονικής και κοινωνικής αναγνώρισης από την εξουσία και τα Μ.Μ.Ε. και οι «κοσμοπολίτες» ακαδημαϊκοί προβάλλονται ως πρότυπα προς μίμηση. Αλλα κουραγιο.

Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010






ΑΓΑΝΤΑ. Το συμπληρωμα απο την περιπετεια με τον ντενη την γιαγια και το ''ταπερ'', θαλασσα και αλμυρο νερο. Αλλα κουραγιο.




ΑΓΑΝΤΑ. Ολη η αθηνα ειχε ''βγει'' παραλια, ο καιρος ανοιξιατικος 23 κελσιου, το αερακι, μαλλον αυρα ητανε. Παμε βολτα? Το κατινακι, προταση θελω, με την ''μαμα'' και τον ''μπαμπα'' μου, τιιιιιιιι, αυτο που ακουσες, οχι ρε κατινακι αυτο θα ειναι αλλη μια επαναληψη απο τα επικαιρα της ζωης τους , απο τοτε που γεννηθηκαν, γνωριστηκαν, παντρευτηκαν, ποσο δυσκολα περασε η μανα σου με 3 παιδια, τι εκανε ο πατερας σου στα λιμανια, ενω εκεινη εδω με το βελονι και την οικονομια εκανε περιουσια, βραχος ηθικης, ενω οι νεοι σημερα καλη ζωη και απο μικροι στο ''πονηρο'' , εμεις τοτε κατω το κεφαλι και καθετε και απο πισω μου στο αυτοκινητο και καθε τοσο ξεφυσαει σαν ατμομηχανη και της αρεσει και ο χατζηγιαννης, για δυναμωσε το , συνομωτουν με την κορη μας και τραγουδανε κιολας, 81 χρονων και τραγουδαει χατζηγιαννη, να μεινεις εδω και με κορωνες, με τρομαζει θα εχουμε κανενα ατυχημα, θα κοιταω απο τον καθρεπτη τον πατερα σου θα κουναει το κεφαλι του, θα τον παρει ειδηση παλι και θα αρχισει το σωου, εμ βεβαια ολα τα γουρουνια ιδια μουρη εχουν, για ποιον το λεει ειναι ετων απορια, δεν αλλαζεις αποφαση δηλαδη, ΟΧΙ, μεγαλο πραγμα οι δημοκρατικες διαδικασιες μεσα στο ανδρογυνο, δηλαδη ειναι τελικη αποφαση, ΝΑΙ, μη φωναζεις #$^&#^#^*, ΕΒΡΙΣΕΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ? Μια κουβεντα ειπαμε μη το κανεις θεμα και κοψε αυτο το δημητρακη, ωραια που θα παμε? Ραφηνα, πρωτοτυπο, πριν δυο μερες εκει ειμαστε, καλα ας παμε, το καναμε το fiat σαρδελοκουτι, σκυλος, ευσωμοι-χοντροι- γεροι και γριες, ηρθε το αμαξι και κατσανε τα αμορτισερ του, φτανουμε στο λιμανι, ειχανε παρκαρει παντου, αφηνω το καπη, την κορη τους, την κορη μας και τον σκυλο και αρχιζω το ψαξε-ψαξε μια θεσουλα, ψαξε-ψαξε δεν θα την βρεις, λιγο ακομα και θα το παρκαρα στην αυλη του κωστα του ραφινεα, βρισκω μια θεση πανω απο το λιμανι, εκει που το αφησα εχει ενα ''πραγμα'' σαν μπαλκονι, βλεπεις το λιμανι ''πιατο'', ας παω να δω απο εκει. Λαθος να μην παρατηρεις τριγυρω, φτανω και ειναι μια γιαγια και ενα εγγονι- ντενης ο τρομερος και πιο πολυ- φαε αγαπη μου, η γιαγια- κραταει ενα ''ταπερ''- ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ, με κοιταει η γιαγια, κυριε μου τι τραβαω για να τον ταισω, εφυγε η κορη μου για ταξιδι με τον γαμπρο μου, ειναι ναυτικος και δεν τον κανω ζαφτι, ειμαι και χηρα και η μικρη μου κορη ειναι στον κοσμο της, δεν με βοηθαει καθολου. Με μια ανασα τα ειπε, φαε πουλακι μου, αχ θα με σκασεις εβγαλες το παπουτσι σου, κρατηστε σας παρακαλω το ''ταπερ'' να του βαλω το παπουτσι, θα μου κρυωσει, δεν εχω βγαλει τσιμουδια και βρισκομε να κραταω ενα ''ταπερ'' με μπουκιες ψωμιου βουτηρομελομενου, φευγει ο μικρος σαν τον ερμη τον μονοσανδαλο φωναζοντας ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ, ΑΧ η γιαγια θα σκοτωθεις, πισω απο τον ντενη τον τρομερο, αγαπη μου σταματα, καλε ελατε και εσεις, πισω απο το ντενη και την γιαγια με το ''ταπερ'' στο χερι, τον προλαβαινει του βαζει το παπουτσι, σας παρακαλω παμε να κατσουμε να τον ταισω, γιαγια,ντενης, πανε μπροστα και απο πισω το ''ταπερ'' με τον ''μπατλερ'' του ντενη, φαε αγαπη μου να γινεις μεγαλος σαν τον κυριο, ο ''μπατλερ'' με το αναλογο υφος, φαε, φαε, το γ....εχει ζεσταθει το βουτηρο και μυριζει , φρεσκο βουτυρο, μου ερχεται ναυτια σαν να περναω καβο-ντορο με σοροκαδα, ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ ΜΑΛΩΤΟ Ο ντενης, ειδατε τι τραβαω, τζαναμπετης ιδιος ο πατερας του, ρε τι επαθα, πως να ξεφυγω, φαε αγαπη μου να γινεις σαν τον κυριο, ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ ΕΙΝΑΙ ΧΟΝΤΛΟΣ, ΖΕ ΣΕΛΩ, αχ ειδατε ποσο εξυπνο ειναι? Φτυστο εγω απο εμενα εχει παρει την εξυπναδα, ξερετε με περιμενουν, αχ λιγο ακομα σας παρακαλω, ειδατε ποσες μπουκιες εχει φαει, σας συμπαθησε, ελα αγαπη μου φαε μια μπουκια για το κυριο, ΟΣΙ ΕΙΝΑΙ ΧΟΝΤΛΟΣ, ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ, βρε πανεξυπνο τι λεει αυτο το γλυκο σου στοματακι, αυτα προλαβα να ακουσω, ειχα παρατησει το ''ταπερ'' στο τοιχακι, την γιαγια και τον ντενη, ΚΥΡΙΕΕΕ, εστριβα την γωνια ανοιγοντας το βημα μου, φτανω στην καφετερια, ελα ρε μητσακο που χαθηκες, σου παρηγγειλα γαλλικο με γαλα εχει παγωσει, ΖΕ ΣΕΛΩ ΛΕ!!!!!! Αλλα κουραγιο.

Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010




AΓΑΝΤΑ. Απογευμα στην ραφηνα, καφες, κουβεντα,θαλασσα, τα ονειρα μας καραβια που ''πηγαινοερχονται'' σε λιμανια αγαπημενα, αναπαυση, ανασα για το ''γκρι'' που περναμε, θα ξαναρθουν τα χρωματα, για τωρα στα δυσκολα εχουμε τους δικους μας, κοντινους και ''εικονικους''. Αλλα κουραγιο.

Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010







ΑΓΑΝΤΑ. ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ- ΕΙΠΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟ '76- ΘΑ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥΜ, ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΤΑΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΟΚ!!!!!!!!!Και ολοι- εκτος των εκπροσωπων του Κ.Κ.Ε και του ΠΑΣΟΚ- υπεραμυνθηκαν την ενταξη της χωρας μας στην ΕΟΚ και ζητησαν να συνεχισθουν οι διαπραγματευσεις ''χωρις υποχωρησεις''. Πολυ νερο κυλησε στο αυλακι του ΠΑΣΟΚ και ''ξεχαστηκε'' τι ειχε ψηφισει ''τοτε''. Για να δουμε τι λεει αυτο το ''παλιο βιβλιαρακι'' που γραφει την ξυλινη γλωσσα των κομμουνιστων για το τι θα μας ερθει-ηρθε απο την ενταξη μας στην ενωμενη ευρωπη των εργατων, του πνευματος και της δημιουργιας. Η ελευθερη κυκλοφορια εμπορευματων, κεφαλαιων και ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ-μεταναστες απο ''φτωχες'' χωρες, αλβανοι,πακιστανοι,πολωνοι, κ.λ.π- θα διευκολυνει την γρηγορη επεκταση του ελεγχου μεγαλων τομεων της οικονομιας μας και των σημαντικοτερων πλουτοπαραγωγικων πορων της χωρας απο το ξενο μονοπωλιακο κεφαλαιο. Το αποτελεσμα θα ειναι να απορροφηθουν και ουσιαστικα να εξαφανιστουν οι περισοτερες ελληνικες επιχειρησεις και η οικονομια της ελλαδας να παυσει να ειναι ελληνικη, θα ειναι ιδιοχτησια των ξενων και λιγων ελληνων μεγαλοκεφαλαιοκρατων- γιατι? ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ-. Και για τα αγροτικα οι ''φιλοι'' μας εταιροι παραβλεποντας οτι το 35% του ενεργου πληθυσμου της χωρας ασχολειται στην γεωργια-κτηνοτροφια λενε-διαταζουν, δεν θελουν να αναπτυχθει και να εχουν στην ελλαδα ευρωστη και ανταγωνιστικη αγροτικη οικονομια, η οποια θα θεσει σε κινδυνο ορισμενα απο τα δικα τους αγροτικα προιοντα. επιδιωκουν να περιορισουν την ελληνικη αγροτικη οικονομια μονο σε ορισμενες μονοκαλλιεργειες συμπληρωματικες των αγροτικων οικονομιων της δυσης-μπαμπακι,καπνος,σιτηρα, μετα φταινε οι τεμπεληδες αγροτες για τις μονοκαλλιεργειες, οχι ο υπουλος σχεδιασμος, ΕΟΚ-ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ-.Γι'αυτο ΑΠΑΙΤΟΥΝ να ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΜΕ η να περιορισουμε ΔΡΑΣΤΙΚΑ τις πιο πολλες πατροπαραδοτες καλλιεργειες για τις οποιες ειναι η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ. Ελια-λαδι, αμπελι-κρασι, κ.λ.π. Το κεντρο ληψης σοβαρων αποφασεων μεταφερεται ουσιαστικα εξω απο την ελλαδα και οι κυριες κατευθυνσεις της οικονομικης αναπτυξης θα καθοριζονται στις βρυξελλες- τι μας ελεγαν εδω? πανω απ'ολα το ελληνικο συνταγμα και ο κυριαρχος λαος θα αποφασιζει-. ΑΚΟΜΗ Η ΕΝΤΑΞΗ ΘΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ. ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ- καμερες, c4i,κατηγορητηρια με συνοπτικες διαδικασιες και τωρα ειδικες μοναδες επεμβασης της εοκικης χωροφυλακης ανα την επικρατεια της ε.ε,κ.λ.π. Και οι εχοντες τις ''δουλειες'' ζητουν μεγαλυτερη χρηματοδοτηση απο την κυβερνηση, εξασφαλιση προσθετων προνομιων και μεγαλυτερη εκμεταλλευση της εργατικης ταξης- ανασφαλιστη εργασια, μπλοκακια, απληρωτες υπερωριες, παραταση χρονου εργασιας χωρις αποζημειωση,απολυσεις οσες θελουν, περικοπη επιδοματων και δωρων, τα ζουμε τωρα-. Και προβλεποντας το ''παλιο βιβλιο'' με τον ξυλινο λογο και τον στειρο κομματισμο γραφει, πανε να φορτωσουν απο τωρα ολες τις συνεπειες της ενταξης στους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. Αυτα το θυμιζω γραφτηκαν το '76, απο τοτε ηξεραν για το σημερινο ''καταντημα'' δεν υπαρχει καμμια ανοχη για τους ΝΕΝΕΚΟΥΣ του αλυσσοδεσιματος της χωρας μας στο αρμα της ε.ε. Το εγκλημα ειναι σχεδιασμενο απο το 1957 στην ρωμη οταν μαζευτηκαν εκει τα διεθνη μονοπωλια και εβαλαν τις βασεις της ευρωπαικης κοινης αγορας. Αλλα κουραγιο.




ΑΓΑΝΤΑ. Το μεσημερι της δευτερας φαγαμε χορτα απο την ανδρο και φουρταλια απο τα χερακια του κατινακιου, ηπιαμε και κοκκινο κρασι απο το κορθι και πηγα στην δουλεια, μια ωραια ατμοσφαιρα, ευτυχως που δεν ''εχω'' αφεντικα πανω απο το κεφαλι μου, αυτοι στα γραφεια τους και ο γραφων στο ''μαγκανοπηγαδο'', οταν οι αλλοι ''εβρεχαν'' κ..ο για να φανε ψαρι-να σπουδασουν- εκοιταγα εξω απο το παραθυρο της ταξης πως φυτρωνουν τα αγριολουλουδα πανω στον τοιχο του γυμναστηριου, η πως κανουν ακροβατικα τα χελιδονια- ακομα ''βασταει''το κ...κρασο-. Εκει που πιναμε και ευχομαστε, το ζευγος, μητσο-κατινακι, στον φιλο μας γιαννη-βαρθο, να τα χιλιασεις- ειχε γενεθλια ο συνταξιουχος της δεη, 56 νταν- βγαζει απο την τσεπη του ενα χαρτι, διπλωμενο στα 4, αυτο θα το ''ανεβασεις''. Μαλιστα, αυριο μαζι με την ιφηγενεια εν ταυροις και το ''ανεβαζω''. Οι ευρωπαιοι μας αποκαλουν απατεωνες. Μα ειμαστε απατεωνες, μονο και μονο γιατι ψηφιζουμε ενα συστημα που προστατευει τους απατεωνες και νομιμοποιουμε με το υψιστο δημοκρατικο δικαιωμα το διεφθαρμενο πολιτικο συστημα που απλωνεται οχι μονο στη χωρα μας αλλα και σε ολες τις χωρες που αυτοαποκαλουνται δημοκρατιες. Και παει ο φιλος μου παρακατω και ''μιλαει'' με το ''παππου''μας. ΓΕΝΕΙΟΦΟΡΕ ΠΡΟΦΗΤΗ ΜΑΡΞ ΚΑΤΙ ΗΞΕΡΕΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΧΑΡΙΝ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΛΟΥΤΟΥ, ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. Αλλα κουραγιο.

Κυριακή, 14 Μαρτίου 2010









ΑΓΑΝΤΑ. 1978. 280 εκ. δολλαρια δανειο στην χωρα μας απο την τοτε εοκ για την ''προετοιμασια'' της ενταξης μας. Η επικυρωση του χρηματοδοτικου πρωτοκολλου ελλαδας-εοκ σημαινει κτυπημα των παραδοσιακων καλλιεργειων και περιορισμο της αγροτικης παραγωγης σε προιοντα που δεν παραγονται στην εοκ. Τα εργα που προβλεπει η συμβαση δανειου εξυπηρετουν την επεκταση των ευρωπαικων μονοπωλειων στη χωρα μας.Ετσι π.χ τα τευτλα, ο καπνος, η παραγωγη χοιρινου κρεατος, βοιου κρεατος, βουτυρου, γαλακτος, πουλερικων, αυγων, εσπεριδοειδων, κ.λ.π ειναι σιγουρο οτι δεν προκειται να ευνοηθουν απο τα δανεια που θα παρουμε και ενδεχομενα , να χτυπηθουν απο το δανειο. Λεει ο κ. καππος στην συνεδριαση της βουλης= αφου λοιπον αυτες θα ειναι οι συνεπειες απο την ενταξη δεν ειναι δυνατον να δεχθουμε ενα δανειο που εχει σαν στοχο να διευκολυνει την ενταξη της χωρας στην εοκ και την ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΟΚ. ΠΑΣΟΚ= μονο με τις διευκρινισεις και τις επιφυλαξεις αυτες ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, για την κυρωση του β' χρηματοδοτικου πρωτοκολλου αναμεσα ελλαδα και εοκ. Και παμε σε 2 δανεια 70 εκ. δολλαριων που πηρε η τοτε κυβερνηση απο την διεθνη τραπεζα, για την ιστορια επικεφαλης αυτου του χρηματοδοτικου συγκροτηματος βρισκεται ο πρωην υπουργος αμηνας των ε.π.α ρομ. μακναμαρα. Ο παλαιοκρασσας σαν υφυπουργος συντονισμου τον χαρακτιριζει εναν απλο δανεισμο. Ο καππος μεσα σε αλλα ρωταει= δηλαδη το γεγονος οτι σαν κρατος δεν ειμαστε- ετσι μας θεωρει η διεθνης τραπεζα-σε θεση να καθορισουμε τα εκπαιδευτικα μας προγραμματα, να επιλεξουμε τους συμβουλους, τους εργολαβους, τους προμηθευτες, τον τροπο διοικησης των ανωτατων εκπαιδευτικων ιδρυματων, τα θεωρει ο κ. υφυπουργος οτι ειναι ευνοικοι οροι?....[το δανειο ηταν για να χρηματοδοτηση το β' εκπαιδευτικο σχεδιο]. Και πριν δυο χρονια περιπου στις 9.11.1976 1 δισ. δολλαρια οφειλει στην ελλαδα η δυτικη γερμανια για να εξοφλησει τα δανεια που ειχε παρει απο την χωρα μας την περιοδο της κατοχης. Το ποσο αυτο ειναι ισο περιπου με το δημοσιο εξωτερικο χρεος της χωρας. Επανειλημενα το κ.κ.ε ειχε φερει το θεμα στην προηγουμενη βουλη και ειχε ζητησει απο την κυβερνηση να αξιωσει απο την δυτικη γερμανια την αμεση εξοφληση των υποχρεωσεων της. Αντι ομως η κυβερνηση να επιδιωξει την εισπραξη των οφειλων απο την δ. γερμανια, προχωρει σε συναψη δανειου με απαραδεκτα δεσμευτικους ορους. Στην βουλη το κ.κ.ε τονιζει απο αυτο το ασυμφορο δανειο , εκεινες οι επιχειρησεις που θα επωφεληθουν ειναι οι μεγαλες και ειδικα οι επιχειρησεις που συνδεονται με το δυτικογερμανικο κεφαλαιο και βεβαια διατυπωνει την απορια-το κ.κ.ε- πως με τοσες επιφυλαξεις που εκφρασανε και οι βουλευτες του πασοκ, τελικαν προσχωρουν στην αποψη οτι πρεπει καταρχη να υποστηριξουν την συμβαση και κλεινοντας την τοποθετηση του το κ.κ.ε = εμεις νομιζουμε οτι με κανενα τροπο ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ Η ΒΟΥΛΗ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ. Ποσο ''παλια'' και ποσο ''προσφατα'' ειναι ολα αυτα που θελουν τα δυο κομματα της εξουσιας να ξεχαστουν και το βασικο να ''θαφτουν'' οι φωνες της αντιθεσης με αυτες τις πρακτικες των ''φονικων''δανειων που επαιρναν οι μεν ψηφιζαν οι δε. Και αυτα ειναι ενα κομματι απο τα πρακτικα της βουλης το ''μακρινο'' '77-'78, οταν εμπαιναν οι βασεις του σημερινου οικονομικου ''θαυματος''. Οταν πριν μερικες ημερες ''πεταξε'' ο παγκαλος απο ροδο προς αθηνα 7.3.10 ενα αεροπλανο γεματο απο κυριαρχο λαο τον γιουχαισε, τραβηξε τα κουρτινακια της πρωτης θεσης και απομονωθηκε απο τον κυριαρχο λαο, φτανοντας στο ελ. βενιζελος και αφου αδειασε το αεροπλανο κατεβηκε, ''εχουν γνωση οι φυλακες''. Αλλα κουραγιο.

Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010






ΑΓΑΝΤΑ. Σε καθε ''καλεσμα'' και πιο πολυ κοσμος ερχεται, εχει παλμο το ''καλεσμα'', εκεινο που αρχιζει να βαραινει για τους ''εκτελεστες'' των ονειρων του λαου- η ηγετικη ομαδα του πασοκ- ειναι οτι οι συνδικαλιστες της πασκε-οχι αυτοι που πανε για ''ΒΟΛΕΥΤΕΣ''- μπροστα σε πληθος κοσμου , μιλανε για βαρβαροτητα και δεν παιζουν θεατρο, τωρα αρχιζουν τα δυσκολα, απο εμας εκεινο που χρειαζεται ειναι συμμετοχη στο ''καλεσμα'', σε μια φωτογραφια ο διονυσης τσακνης με τον γιο του, πρεπει να ακολουθησουμε το παραδειγμα του, αυτο που φοβαται η εξουσια ειναι η μαζικοτητα, ας κατεβουμε με τις οικογενειες μας, τους φιλους μας, σε οποιο ''καλεσμα'' μας εκφραζει, αλλα πρεπει να ΚΑΤΕΒΟΥΜΕ. Αλλα κουραγιο.

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010






ΑΓΑΝΤΑ. Τεταρτη σημερα, αυριο πεμπτη και ημερα απεργιας. Το μυαλο μου ''παει'' πισω πολλα χρονια στις τεταρτες της εφηβειας μου. Στο ''αλλο'' σχολειο, στο σχολειο της ζωης, πως και πως περιμενα τις τεταρτες και τα σαββατα,μαζωξη, στου παππου-κοσμα και στης γιαγιας-ευφημιας, θειοι,θειες,αδελφια,νυμφες και γαμπροι και ανηψια,12-15 ατομα στην ''ιεροτελεστια'',στο ''πατρικο'' των παιδιων, ενα μακριναρι, που ειχε μεινει για χρηση ενα υπνοδωματιο με σιδερενιο κρεβατι-καριολα, μεγαλωνοντας καταλαβα τον συσχετισμο-4 αστραφτερα μπρουτζα στις κολωνες του,ντουλαπα,προικα απο την ανδρο -διφυλλη-της γιαγιας,φωταγραφιες στους τοιχους,ολοι πεθαμενοι,4 παιδια της,2 κοριτσια στην κατοχη,2 αγορια μεσηλικες,η πεθερα της,-ρε γιαγια, ολο πεθαμενους εχεις στον τοιχο,δημητρακη μου, ειναι οι πυξιδες μου,τους βλεπω και ξερω που ειμαι, τους μιλαω,σιγα μην σε ακουνε , ο δημητρακη της, και ομως οταν τους μιλαω γαληνευω και δωστου με το θυμιατηρι.20 τετραγωνικα, τραπεζαρια-σαλονι-καθηστικο,στην μεση το μεγαλο τραπεζι σ'αυτο ετρωγαν σε δυο δοσεις ''παλια''14 ατομα,δυο συρταρια,στο ενα κουταλομαχαιροπειρουνα,χαρτοπετσετες, στο αλλο οι πετσετες και τα τραπεζομαντηλα, το ''καλο''-απο την ιαπωνια, της το ειχε φερει του αδελφου της ο γιος ο καπετανιος,3 γιοι,3 καπεταναιοι-και 3 ''προχειρα'', ολα στην ''κολλα'',καναπεδακι διθεσιο,και στον τοιχο μια ''μπαντα''δυο μαυρα πιτσιρικια, με φεσια στο κεφαλι παιζουν μουσικη και τραγουδανε, ο πασσας ξαπλωμενος ραχατιλιδικα ''πινει'' τον ναργιλε του και κοιταει 3 χανουμισες που του χορευουν,-η πρωτη μου σοφτ τσοντα- βαθυ ντεκολτε,πολυ βαθυ,κοιλια εξω και στο τσαλιμι του χορου, μπουτι, γαμπα, πασουμακι,-σου αρεσει? Ναι. Ο παππους με ρωταει, δεν ντρεπεσαι, γερος ανθρωπος τι ρωτας το παιδι? Ξερω εγω, ο παππους-.Καρεκλες και σομπα πετρελαιου,στα κοκκινα πλακακια στο δαπεδο τον χειμωνα κουρελουδες.Μπερντες,χωριζε το καθηστικο-τραπεζαρια-σαλονι, απο το κουζινακι, στον τοιχο ξυλινη πιατοθηκη στο καπακι της τα τενζτερεδια,νεροχυτης μωσαικος,κιτρινος,βρυση μονη μπρουτζινη, γκαζιερες δυο,μια με υραεριο,η αλλη η παλια,με βελονα που καθαριζες τις τρυπες εκει που εβγαινε η φλογα,απο κατω απο τον νεροχυτη, μπερντεδακι,απο πισω, η μπουκαλα για το λαδι, η μεγαλη και διπλα της η μικρη,οι πατατες,τα κρεμμυδια,το κουτι με το ταιντ,το συρμα το ψιλο, για τα τενζτερεδια,- ντινα μη μαλωνεις το παιδι,ο κυρ-μανωλης φταιει που του εδωσε χοντρο συρμα-.Πανω στον νεροχυτη ειχε δεξια και αριστερα ''ποδιες''το κουτι της ζαχαρης,του καφε, το αλατι και το πιπερι,δυο μπρικια απο τα παλια-μ'αυτα ψηνω τον καφε καλυτερα ελεγε η γιαγια-ευφημια- τα σορδα κρεμασμενα στον τοιχο. Ο πρωτος που κατεβαινα μαζι με τον θειο μου τακη, παμε να παρουμε ρετσινα δημητρη? Γιαγκουλας, το παρατσουκλι του μπακαλη-ετσι τον ηξερε ολη η γειτονια,''πειραζε''το ζυγι,του εδωσαν το αιωνιο ''παρασημο'',ο σοφος λαος- ετσι τον ειχα πει οταν πρωτοπηγα να ψωνισω,-πες στην μαμα σου να σου πει το ονομα μου,παντζαρι η μανα μου,ξερεις κυρ-αλεκο, το παιδι δεν καταλαβε-.Κατεβαιναμε στο υπογειο που ειχε τα βαρελια μαζι του, ''εκλεβε''στο μετρημα οταν εριχνε με τις μισες το κρασι-ποσες εχουμε βαλει? 5, οχι βρε παιδια 6, πεντε κυρ-αλεκο, ο θειος μου, αντε ας βαλω αλλη μια, αφου εισαστε πελατες,πουλαγε χαρη βαζοντας το σωστο βαρος, ονομα και πραγμα, γιαγκουλας. Αντε, παμε θα εχουνε παει στον παππου και οι αλλοι, δημητρη κλεισε την σιδερενια, η εξωπορτα, παντα αλαδωτη,τριζανε οι μεντεσεδες-αναστενε νεκρους-ο σκυλος-φυλακας του σπιτιου,οποιος εμπαινε τον επαιρναν χαμπαρι,''εκοβαν''τις ''συζητησεις'',πατημασιες στον διαδρομο,χτυπημα στην πορτα, εμπρος ολοι μαζι,ανοιγμα η πορτα, γεια σου ρε μπιμπινο, μπραβο ρε αντρεο που ηρθες αποψε,ο προτελευταιος αδελφος, των ''παιδιων'', το τραπεζι γεματο με οτι εχουν για καθημερινο στο σπιτι,ρεβυθια,κεφτεδες,μακαρονια,ψαρι,15 ατομα,πινουν και τρωνε ο θειος τακης λεει ιστοριες της κατοχης, αλλα και πριν απο την κατοχη, πως μεγαλωσαν, τους φιλους τους,τα παιχνιδια τους,μετα τις παρεες τους, τους ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΣ, τα κυνηγια που τους εκαναν,θυμασαι χρηστο που ησουν στο βουνο, μαρικα θυμασαι που φυλαγες τσιλιες για να γραψουμε συνθηματα στην πλατεια [του γκυζη], καιτη στην εξορια ητανε μαζι σου και η παναγιωτα? Θυμασαι ντινα που με τα ποδια απο το χαιδαρι με την γιαγια, μεσα σ'εκεινη την μεγαλη τσαντα στο πατο ειχε βαλει προκηρυξεις και απο πανω λαχανιδες? Δεν θυμοτανε ητανε 7 χρονων,ρε σας σταματησε ο γερμανος και ελεγε-τους τα διηγηθηκε κατοπιν η γιαγια μου κατουρημενη απο την τρομαρα της-παπιερ,παπιερ και εβαλες τα κλαμματα, σταματησε ο γερμανος τις φωνες και σου εδωσε μια σοκολατιτσα και μετα παλι ραους, ραους, οπου φυγει-φυγει.Ιστοριες με χαφιεδες, η μανωλια, ειχε βαλει στο ματι τον θειο-δημητρη-τον γουσταριζε- αλλα ο θειος κομμουνιστης, εστειλε ο πουστης τους χιτες σε ενεδρα και τον πλακωσανε με τα στυλιαρια, ευτυχως τους πηραμε χαμπαρι και τους προλαβαμε στο τσακ, ο δημητρης 2 ημερες την εβγαζε δεν την εβγαζε, την τριτη ημερα σηκωθηκε, εφαγε- λαχανιδες, τσαι-,πλυθηκε,ντυθηκε και εφυγε απο το σπιτι, δεν μας ειχανε ενοχλησει γιατι πιστευαν πως πεθαινε,με τους συνδεσμους περασε στον λυκαβητο-εκει εμενε η μανωλια, μπηκε στο σπιτι του-της τον-την εκανε μαυρη στο ξυλο και εφυγε στην παρανομια.Τακη, θυμασαι ρε που ηρθαμε στην φυλακη να σε δουμε και δεν σε αναγνωρισαμε-ο θειος-χρηστος, σου ειχανε κανει το κεφαλι σαν καζανι απο τα βασανιστηρια- του ειχανε ενα στεφανι στο κεφαλι και το σφιγγανε σιγα-σιγα,τρελος πονος,τον αφησαν ετσι πολλες ωρες και κατοπιν του το εβγαλαν, το κεφαλι τριπλασιαστηκε, αγνωριστος, στο μεσοδιαστημα βουρδουλα.Εβιβα, κρεμομουνα απο τα χειλια τους, αλλοι κοσμοι, μια ελλαδα ΗΡΩΕΣ, ολες οι γειτονιες ειχανε τους, τακηδες, τους δημητρηδες, τις καιτες, τις μαρικες, οπως και ολη η ελλαδα ειχε τις μανωλιες και τους χιτες και ταγματασφαλιτες, κανενας απο τους θειους-θειες δεν πηρε συνταξη τιμητικη, ενοιωθαν οτι εκαναν το χρεος τους απεναντι στην ΖΩΗ. Αλλα κουραγιο.